Foto bibliotheek van Mac verplaatsen in macOS Sierra naar schijf die niet zichtbaar is

October 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem. Op mijn Mac loopt mijn harde schrijf vol door mijn foto's app. Ik heb via macOS Sierra aan optimalisatie gedaan.
Echter er blijft 49 GB staan in de foto's app van mijn MAC. Dit ondanks dat ik mijn foto bibliotheek heb ingesteld op een externe schijf.
Mijn vraag is dus: Hoe verplaats ik deze 49 GB aan foto's van mijn MAC naar mijn harde schijf? Want in mijn thuismap bij afbeeldingen staan deze niet... Of waar vind ik de 49 GB aan foto's die op mijn MAC harde schijf staan? Ter info zie ook de afbeelding.
Ik hoor graag feedback.
Veel dank

Pepijn

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2016 aangepast
    Denk toch dat je op beide schijven een foto's bibliotheek hebt. Dit heb je ingeschakeld of gebruik je geen iCloud-fotobibliotheek? https://www.appletips.nl/hoe-werkt-de-optimalisatie-van-icloud-fotobibliotheek/

    mocht je geen iCloud-fotobibltioheek hebben en toch gebruikmaken van een bibliotheek op een externe harde schijf moet je even controleren of de optie 'Kopieer onderdelen naar foto's-bibliotheek' is uitschakelt via Foto's ▸ Menubalk ▸ Foto's ▸ Voorkeuren ▸ Algemeen
Log In of Registreer om te reageren.