Geluid met meldingen (iPhone 7 plus)

Ik heb sindskort de nieuwe iphone 7 plus, maar het valt me op dat meldingsgeluiden niet kloppen met wat in de instellingen staat.

Whatsapp heeft altijd als geluid 'PING' (in de lijst aangeduid met 'notitie'). Maar alle meldingen die ik binnen krijg, ongeacht de app en de instellingen, geeft het geluid 'TUDUDUM' (in de lijst aangeduid met 'drietoon').

Ik vind het nog al irritant dat ik niet kan horen welke app een melding geeft. Bij mijn vorige toestel, een iphone 6, had whatsapp bijv. altijd een andere meldingstoon dan mail of facebook.
Weet iemand hoe ik weer voor apps andere meldingstonen kan kiezen? In whatsapp instellingen zelf veranderen helpt niet en bij het grijze tandwiel 'instellingen' kon ik het ook niet vinden bij het kopje horen en voelen.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    De geluiden van whatsapp moet je inderdaad aanpassen via whatsapp - instellingen - meldingen. Had wel gelezen dat whatsapp een bug bevatten zodat alle geluiden hetzelfde waren, maar die zou opgelost moeten zijn. Verder zou ik het verschil niet weten want ik heb nooit mijn geluid aan ;-)
  • Precies Wesley, dat probleem bedoel ik! Ook al klik ik een ander deuntje aan, het blijft hetzelfde klinken als daarvoor. Ik heb net in de appstore gekeken, maar zien geen update beschikbaar van whatsapp.
Log In of Registreer om te reageren.