Via EID aanloggen op sites van de Belgische overheid lukt niet meer sinds Sierra
Voor de belgen die moeten aanloggen via EID, hebben jullie ook dit probleem?
Ik kan niet meer aanloggen email naar hen kreeg ik volgende antwoord "Wegens een last minute aanpassing door apple in het mac os systeem is het momenteel enkel mogelijk om aan te melden via Firefox op mac os sierra."
De wereld op zijn kop, wij moeten dus de oplossing zoeken en via firefox inloggen wat ik weiger.
Ik kan niet meer aanloggen email naar hen kreeg ik volgende antwoord "Wegens een last minute aanpassing door apple in het mac os systeem is het momenteel enkel mogelijk om aan te melden via Firefox op mac os sierra."
De wereld op zijn kop, wij moeten dus de oplossing zoeken en via firefox inloggen wat ik weiger.
Reacties
Ik heb net een aangepaste kopie van hun Middle Ware ontvangen, die echter nog in test fase is. Ik probeer vandaag later of het daarmee lukt ...
Wat ze er niet bij vertelden, is dat het na installatie van deze middle-ware enkel lukt als je nog een volledige reboot doet ... maar het werkt wel bij mij deze ochtend ...
De link werd mij door de Fedict helpdesk bezorgd na veel aandringen, met de disclaimer dat het nog over een "testversie" gaat. Dus geen garanties ...
@ Philip, bedankt voor de link, ga hem direct testen en hou je op de hoogte.
met beveiligingscode via mobiele app via my.belgium.be en dit aan te maken via Mijn digitale sleutel. Vervolgens download je via je mobiel toestel bijvoorbeeld Google Authenticator en je bent vertrokken zonder ID-lezer.
https://downloads.services.belgium.be/eid/eID-Quickinstaller-4.1.19-signed.dmg
Bij mij werkt het momenteel met die link die ik jou gestuurd heb, ben op meest recente versie van Sierra.