Na update Sierra werkt niet meer mijn...

October 2016 aangepast in Apple bytes
Het is eigenlijk geweldig dat wij zomaar onze systeem up kunnen daten en al het software blijft gewoon draaien zonder je computer leeg te halen.
Ik had na de Update geen geluid meer ( aan en uitschakelen in systeemvoorkeuren na elke restart) , en mijn toetsenbord had kuren.
Wat ik hier alleen even kwijt wil is , ik gebruik af en toe met een bug , de programma's OnyX en Cocktail deze laatste heb ik gisteren geïnstalleerd want ja dit systeem is sins Lion steeds geüpdatet , en ik ben van mening dat bepaalde scripts van andere systemen toch nog rond dwalen.
Zo in Cocktail bij Pilot/Options/ kan je nog dingen aanvinken en opruimen en bij Logs heb ik geselecteerd Do both .
Nu ben ik geen expert , maar gebruikt het al jaren , na herstart viel mij op dat het systeem enorm snel was geworden met opstarten , en de 2 bugs waren gewoon verdwenen.
Ik weet in iedergeval zeker dat als wij Sierra nieuw installeren dat er eigenlijk geen bizare bug in zitten , maar met zo'n update heeft iedereen wel wat wat dan gewoon niet meer werkt.

Dus ik dacht ik deel dit even sins er zoveel reclame wordt gemaakt voor CleanMyMac :wink:

Reacties

  • In mijn Tiger tijdperk had je AppleJack en ook weer zo,n oudje OnyX . Maar ik denk dat telkens een schone installatie het beste is. Het lijkt mij dat Apple de enige is die weet hoe je een Mac kunt schoonhouden zonder al die tools die je systeem om zeep helpen. Ben Sinds 2007 aan de Mac en het is mij iedere keer gelukt om de zaak vlot te houden zonder die schoonmaakprogramma,s. Men spreekt graag over bugs maar in feite is je systeem om zeep geholpen door vanalles maar te installeren zoals OnyX en Cocktail.
  • timoshatimosha    Moderator
    De meeste problemen met macOS 10.12 Sierra worden inderdaad veroorzaakt door al die "handige tooltjes". De printerproblemen kunnen opgelost worden door de printer te verwijderen en opnieuw te installeren (met Bonjour).

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.