iMac forceren om op 5 Ghz te verbinden? (vervolg n.a.v. Keychain)

November 2013 aangepast in Airport en netwerken
Net toen mijn probleem was opgelost, om mijn iMac alleen maar met de 5 Ghz te laten verbinden, kwam daar...iCloud Keychain. Keychain synct dus heel netjes al je wachtwoorden, waaronder dus ook het wifi wachtwoord van de 2,4 Ghz die mijn 4s nodig heeft. Gevolg; iMac "weet" weer het wachtwoord van de 2,4 Ghz en verbind dus ook weer zeer regelmatig met de 2,4 i.p.v. de 5 Ghz. Iemand een idee of en hoe ik de wifi kan uitsluiten van Keychain? Of wellicht een ander idee?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gr Laurens.

Reacties

  • Mijn airport heeft één naam en paswoord. Maar ik zie ook mijn airport met achtervoegsel 5Ghz, ingesteld via airport configurator (knopje draadloos). Die geef ik de voorkeur door hem bovenaan te zetten in voorkeur "netwerk". Sindsdien verbindt hij steeds op 5GHz
  • Precies, ik doe dat ook @theo en dat werkt goed. Je moet niet je 2.4 verwijderen want dan moet je weer opnieuw inloggen op je iPhone ;-)
  • Helaas, dat werkt bij mij niet.
    Dat was ook precies het probleem bij het eerste topic (zelfde naam als deze).
    iMac blijft toch telkens weer op 2,4 verbinden, ondanks dat de 5 Ghz bovenaan staat, als voorkeur.
  • Wat voor Router gebruik je? Ik heb nl hetzelfde gehad met mijn Airport Extreme (4th). Wat bij mij heeft geholpen is het kanaal van de 5Ghz aanpassen (bij mij naar Kanaal 36 gezet). Sindsdien komen MacBook en iPad op 5Ghz en de iPhine op 2.4Ghz. Ik heb overigens geen aparte naam voor mijn 5Ghz netwerk. Hij vindt automatisch de goede verbinding.
  • timoshatimosha    Moderator
    Afhankelijk van waar men woont is het beter om de 5 GHz band op automatisch te zetten. De TC en AE zijn redelijk intelligent. Zij detecteren storingen op 5 GHz en handelen overeenkomstig:

  • Als "Open netwerkvoorkeuren" en dan "Geavanceerd" kiest, zie je een lijstje met alle WiFi netwerken waarop automatisch verbonden kan worden. Dat is ook de voorkeur waarop hij de netwerken afzoekt.

    Als je daar je 2,4Ghz onder je 5 Ghz netwerk sleept zal hij het 5Ghz netwerk kiezen, zolang de sterkte daarvan niet te zwak wordt.
Log In of Registreer om te reageren.