Apple TV 3 te gebruiken met Sonos Play 1?

October 2016 aangepast in Apple TV
Heb net mijn eerste Sonos speaker (play1) in huis. Werkt prima met de app vanaf iPhone/iPad. Maar ik zou de muziek van de Sonos app ook graag - tegelijk - horen via mijn (oude) versterker & speakers, met eventueel gebruik van Apple TV3. Kan dat?
Tot nu toe kon ik het geluid van de (nieuwe) Samsung tv op mijn oude versterker horen (mooi bij concerten op tv!). Is er een mogelijkheid om, zonder meteen allerlei nieuwe Sonos apparatuur aan te schaffen - ook de Sonos muziek via AirPlay over de versterker te horen? Het is me nog niet gelukt!

Reacties

  • Ik heb mijn 'oude' BOsound 9000 (20jr) verbonden met een Sonos Connect en een vast volume gegeven via de app, zodat je de eigen afstandsbediening nog kunt gebruiken, dit werkt prima met je Sonos bibliotheek en Apple Music.

    Ik heb voordien ook veel geëxperimenteerd met Airport express en airplay maar dit gaf voor mij geen resultaat.
  • Bedankt voor je reactie, JMR. Jammer dat het jou dus ook niet gelukt is met de bestaande Airport en Airplay. Het lijkt zo simpel: nu is mijn oude versterker met Samsung tv en Apple TV3 verbonden, waardoor ik vanaf de iPad alle muziek (Spotify en iTunes) over de versterker kan afspelen. En bij films op tv kan ik ook geluid over de versterker 'bijzetten'; heel plezierig (geen soundbar nodig), al is het wel wat gedoe om alle apparaten in te schakelen.
    Laatst was ik in de Apple Store en daar staan de hele Sonos serie uitgestald. Ik ging er dus van uit dat e.e.a. goed bruikbaar is met elkaar. Niet dus. :(
    Kennelijk kom ik er niet onderuit om nog een tweede Sonos apparaat te kopen. Ik denk aan de Connect Amp (ter vervanging van de oude versterker), maar heb gehoord dat er een flinke vertraging in kan zitten bij gebruik voor bij de tv. Enige ervaring mee?
  • Nee geen ervaring met de Connect Amp maar ik kan me wel voorstellen dat er een geluidsvertraging zit ten opzichte van de beeldweergave op het scherm.
    De sonos toestellen (incl. de Connect op de audio installatie) synchroniseren hun geluidsweergave prima indien ze opgenomen worden in dezelfde "Groep".
    Indien je ze individueel hetzelfde deuntje laat spelen(radiozender) dan hoor je ook een tijdsverschil.

Log In of Registreer om te reageren.