Timemachine backup niet terug te vinden.

October 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,
Op mijn oude mac heb ik een backup (1,55TB) gemaakt met timemachine op een 2TB harde schijf. Ik heb deze na afloop gecontroleerd en kon alle gegevens van de oude mac gewoon terugvinden daarin. Op die harde schijf had ik tevens een map met een backup van fotos staan. Nu wil ik deze gegevens overzetten naar mijn nieuwe mac, maar deze kan de backup niet meer vinden.
Op de extrene HD zie ik wel twee mappen staan ( een backupmap en een andere map) maar geen inhoud. Wel zie ik bij de "info" van de schijf dat deze met data gevuld is. (Totaal 1,67 TB). Wat kan er aan de hand zijn?
Alvast bedankt.
Paul

Aanvulling: Zou het ook kunnen zijn dat de nieuwe mac de backup niet meer kan vinden omdat die backup op een aparte partitie staat? Ik zie met schijfhertel dat de betreffende externe schijf twee partities heeft. Een van de twee kan ik wel uitlezen en ook kopieren (daarop stonden fotos) de andere, de backuppartitie, heeft wel data maar kan ik niet uitlezen/kopieren met de nieuwe imac. En heeft iemand dan een oplossing hiervoor?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    In welke staat bevind de nieuwe mac zich? Wil je hem herstellen/opnieuw instellen?
  • Die is nieuw, net uit de doos.
  • Het lijkt erop dat je twee zaken op je harde schijf hebt staan. Een map met de kopieën van je foto's , en een bestand gemaakt door timemachine, de "echte" backup.

    Die backup kan je alleen lezen met time machine en/of migratie assistent, maar niet via de finder volgens mij.
  • Ja dat klopt, maar migratieassistent en timemachine lezen het niet. Op een of andere manier staan de bytes wel op de externe hdd omdat er pakweg 1,5 TB gebruikt is, maar zijn ze verborgen (??)
Log In of Registreer om te reageren.