Kleurprofiel Canon printer?

October 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Na de update naar Sierra heb ik problemen met de kleurweergave. Mijn Canon printer produceert in LR totaal andere kleuren. Heb natuurlijk al zitten knoeien met calibratie, waar de geavanceerde opties in Sierra niet meer beschikbaar zijn. Het gaat hier over een MacBook 15 inch met retina display. Hoe los ik dit op? Kan ik bvb downgraden naar El Capitan? Of via time machine terugkeren naar El Capitan. Of een clean install met Siërra, liefst met behoud van bestanden. Kan ik eventueel een clean install uitvoeren met El Capitan?

Reacties

• Canon printer is MG7150

Color sync screenshot
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je Programma's van Adobe op je computer staan?
    Mogelijke oplossing is dan, al je adobe programma's verwijderen van je computer, vervolgens verwijder je volgende map /Library/Application Support/Adobe/. Herinstalleer dan je programma's opnieuw, en start één van je programma's terug op. En print vervolgens hier een blad af. de correcte kleurprofielen zullen terug aangemaakt zijn.
  • Ja, ik heb Adobe Creative Cloud, met LR en PS. Kan ik de Creative Cloud Cleaner gebruiken? Van de catalogus heb ik ondertussen een BU gemaakt op een externe HD.
    Wat bedoel je met print hier een blad af, het overzicht van Color Sync ?
    Je kan inderdaad de Creative Cloud Cleaner gebruiken, maar doe dit na het verwijderen van de programma's.

Ik bedoel hiermee om een test te doen zodat de kleurprofielen terug juist zijn. Het mag van eender wat zijn. Een controle blad is altijd handig.
  • Adobe verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Weergave in LR als png, en in voorvertoning als jpg https://www.dropbox.com/s/530czholtzp9zwi/Schermafdruk 2016-10-04 09.10.29.png?dl=0
    Ziet er goed uit?
  • Voorlopig wel, maar ben toch niet helemaal tevreden. De schermafdruk komt niet overeen met de print. Ik zal beide moeten kalibreren.
    Bedankt voor de hulp
    Graag gedaan en succes.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.