Sierra blijft maar vragen naar het sleutelhanger wachtwoord

September 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Mijn systeem blijft maar vragen naar bijv. het sleutelhanger wachtwoord. Het wachtwoord voor de sleutelhanger gelijk maken aan het toegangswachtwoord lukt niet. Dit omdat mijn toegangswachtwoord uit 4 karakters bestaat. Het systeem staat dit niet toe. Hoe voorkom ik dat de vraag naar het wachtwoord maar blijft komen.

Reacties

  • Ik had gehoopt op een antwoord, want ik heb hetzelfde probleem.
    Maar helaas is er (nog) geen reactie
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het wachtwoord van uw macOS-gebruikersaccount komt mogelijk niet overeen met het wachtwoord van uw inlogsleutelhanger. Je kan een nieuwe inlogsleutelhanger aanmaken of de huidige sleutelhanger bijwerken met uw nieuw wachtwoord.

    Wanneer uw Mac-beheerder het wachtwoord van uw macOS-gebruikersaccount opnieuw heeft ingesteld, wordt u mogelijk gevraagd uw sleutelhangerwachtwoord bij te werken of het wachtwoord van uw inlogsleutelhanger in te voeren. Misschien krijgt u ook een melding dat het systeem uw inlogsleutelhanger niet heeft kunnen ontgrendelen. Dat komt doordat uw inlogsleutelhanger nog uw oude wachtwoord gebruikt.

    Als u uw oude wachtwoord niet meer weet, kunt u dit oplossen door een nieuwe inlogsleutelhanger te maken.

    Als u het oude wachtwoord nog wel weet, kunt u dat wachtwoord gebruiken om uw bestaande inlogsleutelhanger bij te werken:

    1. Open de app Sleutelhangertoegang. U vindt deze in de map Hulpprogramma's in de map Programma's.
    2. Selecteer in het menu 'Wijzig' de optie 'Wijzig wachtwoord voor sleutelhanger 'Inloggen''.
    3. Geef het oude wachtwoord van uw account op in het veld 'Huidig wachtwoord'. Dit is het wachtwoord dat u gebruikte voordat het opnieuw werd ingesteld.
    4. Geef het nieuwe wachtwoord van uw account op in het veld 'Nieuw wachtwoord'. Dit is het wachtwoord dat u momenteel gebruikt om in te loggen op uw Mac. Geef hetzelfde wachtwoord op in het veld 'Controle'.
    5. Klik op 'OK' wanneer u klaar bent en sluit Sleutelhangertoegang af.
Log In of Registreer om te reageren.