Gesprekken beëindigd na vergrendelen telefoon

Hallo,

Sindskort heb ik het probleem dat ik mijn scherm niet meer kan vergrendelen tijdens het bellen, zonder dat het telefoongesprek wordt opgehangen.

Ik dacht dat het een nieuwe instelling was van ios10 o.i.d., maar mijn broer en zusje en vrienden hebben nergens last van. Dus dat zou het niet kunnen zijn. Dus ik dacht, misschien heb ik het perongeluk ergens ingesteld. Ik heb toen bij mijn instellingen, de instellingen van mijn telefoon herstelt (alleen de instellingen, niet compleet herstelt dat alle fotos etc weg zijn). Dit heeft ook niet geholpen.

Weet iemand hoe ik het probleem kan verhelpen? Voorheen kon ik namelijk wel altijd mijn scherm vergrendelen tijdens het bellen..

Met vriendelijke groet,

Jenny

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het vergrendelen (sluimerknop) staat bij Apple gelijk aan neerleggen van het gesprek. Zolang je scherm actief is. Ben je aan het bellen, voor enkele minuten en gaat je scherm vervolgens uit (automatisch) dan heeft de sluimerknop niet meer functie van Gesprek eindigen.

    Met andere woorden dit is een standaard functie die al enkele jaren bestaat en die niet aan te passen is.
  • Hoi Quinten,

    Bedankt voor je reactie. Echter kon ik voorheen wel op luidspreker bellen en dan ondertussen mijn telefoon vergrendelen zonder dat het gesprek wordt opgehangen.

    Dit kan overigens nog wel met normaal bellen, maar blijkbaar niet meer via Whatsapp. Dit komt volgens Apple waarschijnlijk door de nieuwe update van Whatsapp.

    En mijn scherm gaat niet automatisch naar enkele minuten uit tijdens bellen. Ik heb het inderdaad ingesteld dat het na 5 minuten uit gaat als ik er niet op zit, maar dat werk blijkbaar niet met whatsapp bellen. Als ik een uur bel, ben ik dan ook al gauw 20% batterij kwijt omdat mijn scherm heletijd aan staat.

    Ik weet in iedergeval dat dit probleem niet aan mijn telefoon ligt, maar aan de nieuwe whatsapp update, maar toch bedankt voor het meedenken!

    Mvg

    Jenny

Log In of Registreer om te reageren.