Update (nog) niet beschikbaar.

Tot op heden heb ik niet de mogelijkheid om mijn ElCapitan te updaten naar Sierra. (In de AppStore geen update beschikbaar). Ben ik te ongeduldig of zie ik iets over het hoofd?

Reacties

  • Ga naar AppStore en klik op macOS Sierra, staat in rechterkolom Direct naar.

    Succes, mooi OS, feels good.
  • timoshatimosha    Moderator
    @berendvy

    Er is geen update voor macOS Sierra. Sierra is een compleet nieuw besturingssysteem. Doe wat @Alfons geschreven heeft.
  • @timosha, de bedoeling is een clean install... ik heb de HD reeds leeggemaakt, opnieuw opgestart met <⌘-R> ingedrukt. Ná de keuze "OS opnieuw installeren" wordt er verbinding met de AppStore gemaakt waarna de melding komt dat ElCapitan wordt geïnstalleerd. Kan dus helaas de suggestie van @Alfons niet opvolgen... En nu?
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2016 aangepast
    Op de recovery partitie staat uiteraard OS X El Capitan als Sierra nooit geïnstalleerd werd. Als de recovery partitie ook gewist werd ziet de Mac App Store dat je Sierra nog niet "aangekocht" hebt en kiest El Capitan. Dus, El Capitan installeren. Als dat gedaan is Sierra installeren uit de Mac App Store.
  • @timosha Dus gelijk al een "valse start" als het om een clean install gaat...Jammer.
    Maar om het beeld compleet te maken, ik heb een nieuwe SSD in mijn MBP geplaatst. Dus nu eerst ELCapitan installeren uit de AppStore en daarna zoals @Alfons heeft geschreven?
    Wel vreemd hoor, dat op deze manier Siërra niet beschikbaar is in de AppStore. Kan je hier een reden voor bedenken?
  • timoshatimosha    Moderator
    Kan je hier een reden voor bedenken?
    Dat schreef ik al. Je hebt macOS 10.12 Sierra nog nooit "aangekocht". Gratis downloaden is voor Apple ook een "aankoop".
  • Klik een keer met de muis op de macOS Sierra 'banner'
    Er verschijnt daarna een download knop
    Klik erop en de download gaat beginnen.

    Ik heb hier net uitgevoerd.
  • timoshatimosha    Moderator
    @berendvy
    ...ik heb een nieuwe SSD in mijn MBP geplaatst
    Kan je nog even aangeven welke SSD je gebruikt en of die inderdaad werkt aan 3 Gb/s op de 3 Gb/s SATA II interface. Heeft niets met dit topic te maken. Persoonlijk interesse. :)
  • @timosha ,ik meen op jouw advies, heb ik de OWC 3G SSD aangeschaft. De snelheidsverbetering (met name opstarten) is echt bizar groot. De €129 (240GB) meer dan waard!! Nog bedankt!
  • timoshatimosha    Moderator
    OK. Heel goede beslissing!
Log In of Registreer om te reageren.