iPad (Pro 9.7") laadt niet meer op !
Er blijkt een "bug" in het nieuwe IOS 10.0.1 te zitten. Onderstaande mail reeds naar Apple.com gezonden.
-----------------------------------------
Dear Apple Support Team,
I have downloaded IOS 10.01 onto my iPad Pro 9.7" this morning.
There seems two be a bug, however. Although the Power cable is connected, there is a "Charging off"-message. By taking the Power cable out and putting it in again the Battery Indicator on the top right lights up "green".
When I click on the Starter button in order to go to Safari or any other App, the Power is cut off and the message is yet again : "Charging off".
It is very annoying, as you can imagine. This defect has never shown up before with the IOS 9.3.5 (or earlier IOS updates.)
I am anxiously waiting for this defect to be fixed.
Kind regards,
Amadeo Kuijpers
(The Netherlands)
-----------------------------------------
Dear Apple Support Team,
I have downloaded IOS 10.01 onto my iPad Pro 9.7" this morning.
There seems two be a bug, however. Although the Power cable is connected, there is a "Charging off"-message. By taking the Power cable out and putting it in again the Battery Indicator on the top right lights up "green".
When I click on the Starter button in order to go to Safari or any other App, the Power is cut off and the message is yet again : "Charging off".
It is very annoying, as you can imagine. This defect has never shown up before with the IOS 9.3.5 (or earlier IOS updates.)
I am anxiously waiting for this defect to be fixed.
Kind regards,
Amadeo Kuijpers
(The Netherlands)
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
- Zit de kabel er goed in?
- Laad het op via een Mac
- Gebruik de iPad niet tijdens het opladen?
- Zit er vuil in de connector, gebruik eventueel een tandenstoker of compressor lucht.
- Gebruik je een adapter van Apple, en zeker die voor de iPad, niet die voor de iPhone (iPad adapter is sterker in Watt).
- Is je oplaadkabeltje van Apple of van een gelicenceerde fabrikant?
- Is je oplaadkabeltje niet stuk, controleer door gebruik van andere kabel.
- Heb je de iPad al herstart? (doe dit terwijl de kabel inzit)
- Mits het probleem zich voordoet sinds iOS10, kan je best iOS van je iPad eens via iTunes opnieuw updaten. (herstel)
- Ga langs bij een erkende hersteldienst. (ga je in het begin, dan zal het probleem wss nog niet bekend zijn, ga je over enkele weken zullen er eventueel al andere gelijkaardige klachten binnen gekomen zijn waardoor ze u beter kunnen helpen.)