Woning (HomeKit) kan niet goed gedeeld worden
Fijne mensen,
Ik heb een vraag:
Ik heb op mijn eigen iphone hue geïnstalleerd, en alles draait op het nieuwe homekit van ios 10
Nu wil ik mijn vrouw gaan uitnodigen zodat zij ook homekit kan gaan gebruiken.
Ik heb haar uitgenodigd op haar emailadres wat haar apple id is. (dit komt ook naar voren omdat zij gedeeld staat in familie binnen icloud) Nu volgt er wel een uitnodiging maar hij pakt hem niet?
Het adres wat mijn icoud delen gezin is anders dan delen binnen homekit, kan dit de reden zijn?
Iemand een idee?
Ik heb een vraag:
Ik heb op mijn eigen iphone hue geïnstalleerd, en alles draait op het nieuwe homekit van ios 10
Nu wil ik mijn vrouw gaan uitnodigen zodat zij ook homekit kan gaan gebruiken.
Ik heb haar uitgenodigd op haar emailadres wat haar apple id is. (dit komt ook naar voren omdat zij gedeeld staat in familie binnen icloud) Nu volgt er wel een uitnodiging maar hij pakt hem niet?
Het adres wat mijn icoud delen gezin is anders dan delen binnen homekit, kan dit de reden zijn?
Iemand een idee?
Reacties
- Controleer of er zeker geen spel fouten zijn.
- Verwijder de invite en voeg deze opnieuw toe (door de grote drukte gisterenavond op de servers van Apple kan het gebeurd zijn dat er te veel aanvragen waren, waardoor ie blokeerde)
- Log uit in iCloud en log opnieuw in.
Succes
Bedankt voor je reactie! Wat jij zegt heb ik gedaan, alles word nu wel opgenomen op mn vrouws iPhone echter zegt de hub binnen Home (Woning) " Woninghub reageert niet"
En toen? ☺️
Ik heb er een apple tv 3e tussen zitten, zou dit het zijn?
@Wesley, fijn dat je ook even reageert. Ik heb idd alles nagelopen en opnieuw geïnstalleerd en toegevoegd.
Wat ik heb gedaan en zie:
Ik draai iOS10 op 6s. ik heb een Hue app waar alles werkt binnen die app. Ik heb een woning aangemaakt met diverse kamers. Alles werkt via mijn iPhone. en binnen Woning
Ik heb zelf ook Eve Energy en dit werkt ook.
Mijn vrouw heeft ook een iPhone en haar heb ik uitgenodigd om Woning te gebruiken.
Ik heb haar iCloud opgeschoond en uitgeschakeld en bij mij heb ik dat ook gedaan.
Zij heeft de Woning ontvangen. Zij kan Eve Energy wel gebruiken (stopcontacten) maar de Hue lampen niet. Zij heeft ook Hue geïnstalleerd op haar iPhone en ik heb mijn inlog erin gezet. De lampen van Hue kan zij met de app van Hue wel bedienen. Maar binnen de app Woning niet.
Ik heb voor de zekerheid ook mijn apple tv ingeschakeld maar dit heeft niet geholpen. Ik zie wel verbonden staan maar verder niets.
In iCloud heb ik een email adres (apple id) In Woning en zie ik dat Woning een alias verstuurd heeft naar mijn vrouw die gekoppeld is aan mijn iCloud. Klopt dit dan wel?
Als ik voor het delen GEEN Apple tv nodig moet hebben moet het dus wel gaan werken alleen waar zit de fout?
Siri heb ik niet ingeschakeld binnen de HUE, kan dit het soms zijn?
Wesley, heb jij misschien nog een idee?
Bedankt voor je aanvulling!
Gr Mike.
Persoonlijk denk ik dat er nog wat bugs in de woning app zitten. Ik (hoofd van het huis in Woning) kan de lampen niet buitenshuis bedienen, terwijl de genodigden dit wel kunnen. Krijg ik ook niet opgelost , later deze week een de woning verwijderen en opnieuw toevoegen.
Bedankt voor je reactie. Laat het later nog even weten of het gelukt is ;-)
Alles opnieuw opgezet en idd mijn vrouw ziet de knoppen wel maar krijgt geen reactie.
Klik ik op mijn eigen home (Woning) en ik kies automatisering dan staat er wel " geef personen die je vertrouwt en toegang etc etc...."
Ik denk toch echt dat je een apple tv 4 nodig moet hebben of een iPad om mensen uit te nodigen die home dan kunnen gebruiken.
Helaas, dat word sparen...... ;-)
Ik heb gisteren een nieuwe Apple TV 4 gehaald en het draait super!
Toevallig wilde ik ook Plex hebben op de AT4 dus iedereen blij.
Bedankt voor je reactie's ;-)
Gr Mike.