iCloud afkoppelen en foto's downloaden op Mac

September 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Beste mensen,

Ik probeer icloud af te koppelen van MAC, omdat ik de foto's alleen veilig gedownload op de MAC wil hebben en ik ze niet overal altijd hoef te zien of er toegang toe hoef te hebben.
Daarvoor moet je eerst je foto's downloaden op de MAC. Ik volgde de instructies:
Open hiervoor de Foto’s applicatie en volg onderstaande stappen: > ok
• Klik in de menubalk op ‘Foto’s > ok
• Navigeer naar ‘Voorkeuren’ > ok
• Open het tabblad ‘iCloud’ > ok
• Vink de optie ‘Download originelen naar deze Mac’ aan > probleem: ik had die juist net uitgevinkt omdat hij daarvoor al aan stond. Aanvinken kan nu niet meer want dan moet ik icloud opslag bij kopen, er staat al te veel in.

Maar ik kan nergens zien of de foto's nu al lang zijn gedownload. Waar kan ik dat controleren? Ik durf icloud niet af te koppelen voor ik het zeker weet anders ben ik mijn foto's kwijt.

Bedankt voor de hulp,
Emilie

Reacties

  • Ik denk dat als je je internet (WiFi) op je Mac uitzet en vervolgens je Foto's opent, je dan kan controleren of alle foto's beschikbaar zijn. Zo ja, dan staat alles lokaal opgeslagen.
  • Dat klinkt goed inderdaad, dank je. Ik deed net even een test bij de iphone: daar zijn de foto's zichtbaar ook als wifi uit is. Staan ze dan dus ook in de iphone zelf en niet alleen in de icloud?
  • Met de iPhone zou ik even voorzichtig zijn, immers bij het uitzetten van WiFi kan deze overgaan naar 3G of 4G, ik bedoel dus internet via je telefoonabonnement... Dus ook deze laatste ook uitzetten.
  • O.k., gedaan! alles uit. De foto's staan er nog steeds op, op de iphone en de mac, dus het zou zo goed moeten zijn...
Log In of Registreer om te reageren.