Mail vastgelopen en systeemgeheugen verkleinen van het programma Foto's

September 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,

Helaas loop ik tegen twee problemen aan met mijn Macbook (OS X 10.10 Yosemite), die waarschijnlijk niet al te ingewikkeld zijn om op te lossen. Het eerste is dat mijn hotmail account niet meer geopend kan worden via I-Mail. Een van de oorzaken zou kunnen zijn, dat mijn I-Cloud vol zit, ondanks dat ik vrij recent hier honderden foto's op heb verwijderd. De andere oorzaak kan zijn dat mijn wachtwoord gewijzigd is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn mail, naast dat deze binnenkomt op mijn Iphone, ook weer via mijn Mac te zien is. Er blijft namelijk een melding zich herhalen dat het wachtwoord voor het hotmail account onjuist is.

Daarnaast neemt het programma 'Foto's' enorm veel geheugen in, indien deze gebruikt wordt, te zien aan de CPU-waarde. Hierdoor wordt het lastig om andere programma's werkende/lopende te houden. De gehele "Foto's'-bestanden bestaan uit 350 genomen foto's genomen met mijn Iphone 6. Op welke manier kan ik hier manier kan ik mijn laptop toch laten doorlopen? En hoe krijg ik mijn I-cloud ruimte vrij? De Iphone geeft aan per mail dat deze vol zit, terwijl op de Macbook gezien kan worden dat plusminus 30% vrij is.

Alvast bedankt voor een goede tip of uitleg!



Log In of Registreer om te reageren.