Wi-Fi op iPhone 6 en Triing

August 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik heb sinds enkele maanden een probleem met mijn Wifi, als ik het huis verlaat dan gaat hij op G4, als ik terug binnen kom dan moet hij normaal het Wifi signaal terug overnemen, maar dan blijft hij zoeken , dat kan ooit meer als 5 minuten duren, en dat heb ik ook de app van Triing telenet, en daar maakt het wifi signaal geen verbinding mee, dus ik kan daar niet mee bellen, ze hebben al meermaals de instellingen opnieuw ingesteld, maar geen resultaat, wat kan het zijn , Kan het ook aan mijn Iphone liggen, en wat is dan de oorzaak, heel graag uw hulp

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik vermoed dat je een Router en wifiantene hebt van Telenet. zie voor meer informatie deze pagina. Wat ook (in 99% van de gevallen) helpt is het toestel even herstarten.
  • Het is juist wat u zegt, maar 5 a 6 keren per week heb ik problemen en als ik dan alle instellingen terug over loop en mijn iPhone volledig uit zet , zogezegd een koude start, dan werkt dat weer effe, wat is daar aan te doen dat die blijft
  • QuintenQuinten    Moderator
    En de router herstarten, hebt u dat al een gedaan? En wat is het resultaat?
  • Ja dat heb ik gedaan en dat heeft geholpen, maar ik ben benieuwd hoelang dat het houd, waarom blijft het niet, kan telenet daar niets aan veranderen, dat het blijft werken
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heel veel Wifi-zenders hebben met dit probleem te maken. Vaak komt dit door het interne geheugen die bijhoud hoeveel toestellen er op het Wifi-netwerk actief zijn aangesloten (dit zijn er maximum 255). Als het geheugen niet van degelijke kwaliteit is of een interne fout gebeurd, raakt dit vaak in de war en zal bij iedere nieuwe internet-connectie (verschillende keren op een uur) je gsm gezien worden als een nieuw toestel (verklaard ook wanneer je gsm uitzette dat het verbinden er na ook succesvol was). Wat kan je daar tegen doen, niet veel eigenlijk. Vroeger heb ik dat ook gehad, dat was toen met een goedkoop wifi-repeater toestel. En met een simpele on/off switch was dat weer voor een week in orde. Maar omdat het bij een groot bedrijf is als Telenet is kan je het probleem voorleggen en proberen een nieuw toestel aan te vragen.
  • August 2016 aangepast
    Quinten wat bedoeld u met een nieuw toestel aanvragen, is dat de modem of bedoel u mijn iPhone toestel
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik bedoelde hier een nieuwe Wifi-router (modem is nog iets anders) en geen iPhone
Log In of Registreer om te reageren.