MacBook Air aansluiten op extern beeldscherm

Hallo allemaal!

Ik ben gloednieuw hier dus ik hoop dat het lukt met het plaatsen van deze vraag.
Ik ben de gelukkige eigenaar van een MacBook Air, deze wil ik graag aansluiten op een groot extern beeldscherm.
Ik heb alleen werkelijk waar geen idee hoe dat zit met welke optie er op dat beeldscherm moet zitten zodat ik hem makkelijk kan aansluiten op m'n MacBook. Ik heb gelezen over Thunderbolt en HDMI maar het is me nog niet geheel duidelijk met welke kabel je het best je MacBook kan aansluiten op een extern beeldscherm en welke ingang daarvoor nodig is op het externe beeldscherm.

Zou iemand verduidelijking kunnen geven?
Tips voor een extern beeldscherm met goede prijs/kwaliteit verhouding zijn ook welkom (max €200?)

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Welkom op dit forum.

    Tips voor een goed beeldscherm zal ik je niet geven, daarvoor zijn verkopers in een winkel goed voor. Het is ook te zien wat je wilt. En wat je MacBook Air aan kan (4K en Ultra HD-schermen enkel vanaf versie 2015.

    Nu eerst over de poorten. Je hebt enkel op de MacBook Air een thunderbold of Mini DisplayPort (beide hetzelfde poortje) aansluiting. Dat poortje rechts bovenaan. Je zal ook een extra tussenstuk-kabeltje moeten kopen zoals een adapter van Apple . De mogelijkheden tussen de kabels van Thunderbold of Mini DisplayPort naar VGA/DVI adapters, maar er is ook nog een Mini Displayport naar HDMI van belkin kabel.

    Waar kan/moet je op letten.
    - Is het scherm ongeveer op dezelfde hoogte van mijn computer (schermen met een hoge, zijn af te raden als je er een laptop naast gebruikt.
    - Heeft het interne boxen (kan handig zijn maar is duurder)
    - Heeft het extra poorten zoals USB voor extra aansluitingen
    - is het een glanzend of matte scherm (je computer is glanzend)
    - is het Mac compatibel (veelal wel)
    - Touch screen schermen zijn minder aan te raden (vereist extra software)
    - Heeft het interne lucht afkoelingselementen, zo ja maken die niet te veel lawaai
    - Heeft het een eigen instellingsmenu, kan soms handig zijn, maar vele menu's zijn te ingewikkeld.
    - Zijn de recensies goed, ook op verschillende sites. (kwaliteit/prijs)
    - Voor grafisch werk: bevat het scherm een zo groot mogelijk kleuren spectrum en is het gekalibreerd.
  • Oke, bedankt!
    Het gaat er als ik het goed begrijp dus vooral om dat ik het juiste kabeltje heb en dat het externe scherm met dat kabeltje verbonden kan worden met m'n macbook?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ja zo is dat
  • Oke, ik denk dat ik eruit ben.

    Ik wil graag dit scherm: AOC E2475PWJ - Full HD Monitor
    Klopt het dan dat ik deze kabel nodig heb: IWIRES iWires Mini-Display-port naar HDMI

    Heb ik verder dan nog iets nodig? Een extra HDMI kabel? Of moet het hiermee lukken?
    Ik hoor het graag, heb er helaas zelf totaal geen verstand van
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb een goed vermoeden dat dit zal werken, met het kabeltje die je voorstelde. Succes
  • Is wel een TN display, prima voor games, niet voor fotobewerking
Log In of Registreer om te reageren.