Gastgebruiker standaard afbeelding wijzigen

Beste forum bezoeker/ster, is het ook mogelijk om de standaard afbeelding te wijzigen van gastgebruiker waar staat dit plaatje ergens op de mac
Groet Ruud,

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan een van volgende zaken doen:
    - Je kan een echte gast gebruiker maken. Dit is het simpelste
    - De locatie van de afbeelding bevind zich hier: /System/Library/PrivateFrameworks/LoginUIKit.framework/Versions/A/Frameworks/LoginUICore.framework/Versions/A/Resources/GuestUser.png Deze kan je vervangen, maar bij een grote versie update of herinstallatie van OS X zal deze terug naar het orignele worden geplaatst.
  • Hoi Quinten,
    ik heb nu een kopie van de twee GuestUser.png plaatjes gemaakt deze aangepast maar exact dezelfde grote en bestandsnaam gegeven maar als ik ermee de originele in finder wil overschrijven dan lukt dat niet, ook kan ik de originele in finder niet verwijderen of een andere naam geven, wat kan ik nog proberen
    alvast bedankt
    Groet Ruud,
  • QuintenQuinten    Moderator
    Oke,
    Dat was ik vergeten te vertellen: deze mappen zijn beveiligd. Maar je kan het volgende doen:
    - Herstart de Mac, en hou comando ⌘ + R vast tot je in recovery komt
    - Selecteer je taal en open Utilities (Voorzieningen) ▸ Terminal.
    - Type er csrutil disable
    - Herstart de computer terug en log normaal terug in. Nu kan je alles aanpassen.

    Hierna herstart je de computer terug en net als hierboven ga je terug naar recovery om vervolgens in terminal csrutil enable te typen.
  • Bedankt Quinten, ga het proberen een soort Windows god modes :-) ben blij met je tip
    ga het zo snel mogelijk testen, alleen er is nu bezoek voor me onderweg :-) dau vanavond gaat het niet lukken Groet Ruud,
Log In of Registreer om te reageren.