Browserweergave wordt groot

August 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Op mijn iMac 27" [eind 2015 El Capitan] wordt de browser-weergave plotseling vergroot; ik moet dan bij weergave op 'normaal' klikken om
het weer goed te krijgen [gebeurt een paar keer per uur en zowel in Safari als in Chrome.
Heb ik ergens een vinkje aan of uit staan of moet ik naar de winkel terug?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je gebruikt waarschijnlijk de toetsencombinatie Comando ⌘ en + . Dit vergroot namelijk je weergave met 10%.

    Het kan zijn dat er een knop op je toetsen bord blijft haperen en word gezien als een ingedrukte toets (waarschijnlijk is het de comando toets). Je controleert dit als volgt:
    Ga naar systeemvoorkeuren ▸ Toetsenbord ▸ Invoerbronnen en zorg er voor dat Toon invoerbronnen in menubalk is ingeschakeld. Vervolgens in je menubalk klik je op ofwel een vlagje of op een toetsenbord symbooltje en kies je voor Toon Toetsenbordweergave Nu kan je zien als je typt welke toetsen worden ingedrukt, ook kan je dan zien als de comando of + worden ingedrukt.

    Andere combinaties zijn
    comando ⌘ en - voor te verkleinen
    comando ⌘ shift ⇧ en 0 om direct op de oorspronkelijke 100% te komen.
  • Quinten, Hartelijk dank voor je snelle reactie en de tip om ⌘ en - te gebruiken om te verkleinen. Ook de toetsenbordweergave kende ik nog niet.
    Maar het is niet zo dat ik per ongeluk ⌘ en + aan zou raken; de plotselinge vergroting doet zich voor als ik met de mouse een spel in Facebook speel, zoals Candy Crus en de vergroting is ± 100%, dus echt om van te schrikken.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Er is ook een manier om slim te zoomen. Zie Systeemvoorkeuren ▸ Aanwijzen en klikken en vink Slim zoomen uit. Dit gebeurd wanneer je de muis van Apple 2 keer tikt achter elkaar (niet klikken).
  • Hartelijk dank Quinten!!! Dat was hem: "slim" inzoomen.

    Moet ook nog een beetje wennen aan mijn nieuwe apple-muis
  • QuintenQuinten    Moderator
    Leuk om te horen, bij deze is de discussie gesloten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.