Na upgrade El Capitan worden mails soms niet verstuurd

Na upgrade naar OS X 10.11.6 El Capitan (augustus 2016) wordt uitgaande mail soms wel en soms niet verstuurd. De account instellingen staan goed. Inkomende mail géén probleem.
Als mail niet verstuurd wordt dan krijg ik de melding dat het afzenderadres 'abx@xyz' is geweigerd door de server 'smtp.ziggo.nl'. De reactie van de server was. Er heeft zich een fout voorgedaan bij het versturen van dit bericht via de SMTP-server '(null)'. Als ik dan kies voor 'probeer later' wordt bericht in concepten geplaatst en als ik dan direct daarna op verstuur klik wordt diezelfde mail wel verstuurd.

PLEASE HELP !

Al van alles gedaan: accountinstellingen gecontroleerd, ziggo gebeld, apple gebeld, account opnieuw aangemaakt, gezocht op internet. Niets helpt.

Hoe kan het dat hij het soms wel soms niet doet met dezelfde instellingen ?
En indien niet dat ie het dan een paar seconden later bij diezelfde mail wel doet ?

Wat kan ik doen om dit zelf op te lossen ?
En wie moet ik benaderen om het opgelost te krijgen als mij dat zelf niet lukt (ziggo en apple wijzen naar elkaar)

DANK !

Reacties

• Er zijn fouten in mail eigenlijk gaat vanzelf weg na een update.
    Zelf gebruik ik Thunderbird is gratis en heb ik nog nooit een fout in gehad.
    Gebruik al jaren geen mail meer gewoon voor de zekerheid.
    Heel lang geleden gebruikte ik Sparrow oud programma werkt op alle systemen razend snel en foutloos.
    Misschien heb ik je kunnen helpen succes !
  • Zou het kunnen dat het TRUSTEER programma (beveiligingssoftware van de banken) ervoor zorgt dat de ziggo mail soms niet verstuurd wordt ?
  • timoshatimosha    Moderator
    @mailer

Het zou goed kunnen dat trusteer de schuldige is. Er staan een aantal topics op het forum over mail problemen met trusteer. Gebruik de zoekfunctie met het zoekbegrip "trusteer".
  • Bij werkt het sinds gisteravond ook niet meer, als ik een mail stuur naar mezelf komt hij niet meer aan op mijn macbook en ook niet op mijn Imac
    Op Ipad komen ze wel binnen, Kpn gebeld alles is daar prima op kpn mail
    Heb geprobeerd opnieuw een account te maken maar er kom steeds gebruikersnaam of
    wachtwoord klopt niet
    Ik heb het gratis email programma van Thunderbird geinstalleerd met dezelfde instellingen
    en alles werkt prima.
    De conclusie is voor mij duidelijk Apple heb zitten rotzooien met de updates, en nu werkt er niets meer.
    Ook mijn aangeschafte Airplay € 90 in het stopcontact voor doorvoer naar mijn stereo installatie werkt niet meer en kan zo de vuilnisbak in
Log In of Registreer om te reageren.