Wit scherm tijdens installatie El Capitan op MBP early 2011

July 2016 aangepast in Hardware problemen
De Macbook van mijn zoon heeft de geest gegeven. Hij begint het boot proces maar daarna wordt het scherm uniform wit.
Zijn vermoeden was een defecte harde schijf omdat die een vreemd geluid maakte.
Ik heb een nieuwe schijf geplaatst en El Capitan op een bootable USB gezet.
Bij het booten op de USB gaat aanvankelijk alles goed. Wanneer de vooruitgangsbalk op ongeveer 2/3 staat wordt het scherm kort zwart, en daarna terug wit zonder verder iets. Even later gaat de ventilator als gek draaien. Verder niets meer.
SMC reset en en NVRAM reset halen ook niets uit.
AHT gedownload en een Apple Hardware Test (uitgebreid) zegt dat alles OK is. Voor de zekerheid toch ook nog even ander geheugen geplaatst. Idem.
Andere harde schijf en andere USB geven hetzelfde resultaat
Internet recovery start wel op; na de vooruitgangsbalk enkele seconden appeltje en wieltje en daarna even zwart scherm en terug blank scherm.

Geeft iemand goede raad voor mij?

Reacties

  • Als ik de installer in verbose mode draai komt net voor het scherm zwart en daarna wit wordt de melding "DSMOS has arrived"
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2016 aangepast
    Dat is heel raar want DSMOS is de Don't Steal Mac OS X.kext in System/Library/Extensions/. De DSMOS kext is verantwoordelijk voor EAS decryptie en verhindert dat OS X wordt geïnstalleerd op niet-Apple computers.
  • Weet ik, en dat vind ik ook vreemd.
    Ik ben wat gaan googelen op DSMOS en heb vrij veel verwijzingen gevonden naar https://www.apple.com/benl/support/macbookpro-videoissues/
    Ik ga de MBP dus eerst even laten nakijken door mijn reseller. Als alles goed gaat zit er misschien een gratis herstelling in...
  • timoshatimosha    Moderator
    Als een echte MacBook Pro denkt dat hij geen echte MacBook Pro is dan kan alleen Apple nog helpen. Op een forum kan men zulke problemen niet oplossen. Succes gewenst bij de reseller. :)
  • Bedankt Timosha.
    Zet er maar een slotje op.
  • timoshatimosha    Moderator
    Het gevraagde slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.