Synchronisatie iBooks met iPad en iPhone?

July 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb op mijn imac in ibooks diverse boeken staan, nooit via de Apple Store aangeschaft maar het gaat grotendeels om gedownloade epubs
Ook op mijn ipad staat een aantal boeken, idem op mijn iphone.
Alle instellingen op alle 3 apparaten staan correct ingesteld. Desondanks werkt de synchro-functie van geen kant: af en toe verschijnt er op mijn ipad een boek die ook al op mijn imac stond, maar meestal gebeurt dat helemaal niet. Wat kan de oorzaak zijn of verwacht ik hier teveel van?

Reacties

  • July 2016 aangepast
    @ Tom2015,

    Gedownload ePubs (niet van Apple Store) kunt openen met iBooks en vervolgens synchroniseren.
    Ik zag hier een beschrijving daarover.
  • Dank voor je reactie! Ik moet er dus toch aan geloven en iTunes hiervoor gebruiken. Jammer, want synchros, reservekopieen etc doe ik het liefst "on air" , maar begrijp nu dat icloud in dit geval geen uitkomst biedt?
  • Ik gebruik zelf géén iCloud voor sync, aangezien ik veel lees dat er vaak problemen zijn.
    U kunt ook bij Apple Support Communities rond kijken, wat voor problemen er ontstaan al.
    Ik doe lekker ouderwets.
    Maar wellicht / hopelijk krijgt u hier nog andere reacties / meningen.
  • Ik gebruik daar iCloud Drive voor
  • Je hebt gelijk: iCloud is vaak traag en onvoorspelbaar. Had al bij de Community gekeken.
Log In of Registreer om te reageren.