Bestanden openen in Outlook ipv. Mail

July 2016 aangepast in Algemeen
Naast de app Mail heb ik Microsoft Outlook geïnstalleerd op mijn Macbook Air. Nu wil ik dat bestanden (Word, Excel e.d.) worden verzonden vanuit Outlook en niet via Mail.

Hoe kan ik dit instellen? Nu worden bestanden standaard naar Mail geleid.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    July 2016 aangepast
    Dan zal Microsoft toch eerst een share extension moeten beschikbaar stellen voor Outlook. Die extensie is er nu niet voor Outlook, wel voor OneNote.
  • Bij Voorkeuren in Mail, kun je aangeven welk programma jouw voorkeur geniet. Mail of Outlook.
  • Dat heb ik al ingesteld, maar dan treedt niet de gewenste verandering op. Zowel voor de geselecteerde niks met een mailadres als vanuit bestanden wordt Mail geopend en niet Outlook.
  • timoshatimosha    Moderator
    Nogmaals:
    Dan zal Microsoft toch eerst een share extension moeten beschikbaar stellen voor Outlook.
  • Okay, dan is er nu geen mogelijkheid dit aan te passen dus. Zie ook geen effect van het aanpassen in Voorkeuren van Mail naar Outlook.
  • timoshatimosha    Moderator
    Microsoft moet hier actie ondernemen en gebruik maken van de mogelijkheden die OS X (en macOS) biedt.
  • July 2016 aangepast
    @ Diego,

    U kunt toch andersom werken ?
    Maak een nieuwe e-mailbericht in Otlook en vervolgens klikken op Bestand bijvoegen.
    In Finder scroll u naar het .docx- en / of .xlsx bestand.
Log In of Registreer om te reageren.