Afspraken agenda iPad verdwijnen/worden niet opgeslagen.

July 2016 aangepast in iCloud
Sinds een paar maanden werk ik met de agenda van Apple. In zowel iMac, iPad als iPhone. Toch gaat er vaak iets mis. Ik heb al meerdere keren 3 dubbele afspraken gehad, omdat eerder ingevoerde afspraken letterlijk uit de agenda verdwijnen. Ik heb alle instellingen nagelopen met een helpdesk. Zelfs nadien blijft dit probleem bestaan. Ik heb van alles geprobeerd, maar zelfs net nog heb ik een bestaande afspraak gewijzigd, en na het opslaan werd alle tekst gewoon weer teruggezet in wat ervoor stond.
Ik word er gek van.
Ik sta regelmatig voor het blok, want dan staan er ineens 3 mensen op de stoep. Afgelopen maandag ook, en vanmiddag ook weer. Dit kan gewoon echt niet.
Wat kan er aan de hand zijn??

Ik heb een prive account en een werk account, via iCloud.

Bij Instellingen staat 'Agenda's' op Aan
Bij Mail,Contacten,Agenda staat bij 'Agenda het synchroniseren op 'Alles'. En de standaardagenda is mijn werkagenda ingesteld.
Als ik 'Agenda' zelf open, dan staan er vinkjes bij: Alle (iCloud), Werkagenda en Priveagenda.

Ik werk voor mijn werk voornamelijk met mijn iPad. Daarin worden de meeste afspraken gemaakt.

Wat zie ik nu over het hoofd?? Waardoor worden niet alle afspraken die ik invoer op mijn iPad, opgeslagen. Waardoor verdwijnen er sommige NA het invoeren. Waarom sommige afspraken wel en andere niet??

Ik heb een filmpje gemaakt van hoe ik een bestaande afspraak wil wijzigen, die opsla, en nadat de wijziging opgeslagen is en even in beeld blijft, springt de tekst weer meteen terug naar de eerder ingevoerde tekst.... ik begrijp er niets meer van.

Reacties

  • Om onverklaarbare reden synchroniseert mijn ipad (mini) Agenda niet meer.
    Het systeem vertoonde al kuren, maar doet het nu helemaal niet meer.

    Mijn gedachte was om de agenda accounts uit de icloud te verwijderen en opnieuw in te stellen.
    Maar heeft dat nog andere gevolgen waar ik niet aan denk?


    Wat is de beste aanpak om deze synchronisatie 'bug' aan te pakken? Of is er iets anders aan de hand?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • July 2016 aangepast
    Is er dan iemand die me kan vertellen hoe ik de agenda 'leeg' kan maken? Dus de huidige prive/werk agenda's verwijderen. Dan ga ik het opnieuw instellen. Wat moet ik dan doen?
  • Neem deze link eens goed door.
Log In of Registreer om te reageren.