Uploaden foto's van Mac naar Marktplaats

July 2016 aangepast in Algemeen
Mijn vriendin heeft laatst een imac gekocht. Ze gebruikt haar mac veel voor plaatsen van boekenadvertenties op Marktplaats. Tot voor kort had ze een pc en ging dat probleemloos. Nu loopt ze echter tegen het volgende probleem aan:de fotos in de fotomappen in finder kunnen tijdens normaal gebruik uiteraard probleemloos vergroot of verkleind worden. Op moment van uploaden van een foto naar Marktplaats vanaf de pc had je dan nog steeds een redelijk grote foto zodat je deze van de andere kon onderscheiden. Met de iMac is de situatie helaas anders: de fotos zijn bij uploaden enkel in een erg klein format te benaderen: de afmeting aanpassen is dan ook niet mogelijk meer. De helpdesk van Apple verwijst naar Marktplaats, maar Marktplaats begrijpt het probleem simpelweg niet. In alle gevallen zijn de up te loaden fotos elk aanzienlijk minder dan de 4MB maximale grootte die Markplaats als bovengrens aanhoudt.
Heeft iemand een idee of hier een oplossing voor is?

Reacties

  • Ik neem dat je met "de fotos in de fotomappen in finder"de map Afbeeldingen en dan Foto's library bedoelt?
    Ik zelf kies meestal in Foto's eerst de foto's en sleep ze naar m'n desktop. Van daaruit kies ik dan de foto's voor MP of wat dan ook.
Log In of Registreer om te reageren.