Bureaublad achtergrond

Als ik een nieuwe foto als bureaublad achtergrond instel dan staat er na het opstarten bijv. de volgende dag weer de standaard foto van het gebergte met zonlicht als achtergrond. Wat doe ik niet goed?

Groetjes Anouke

Reacties

  • Wat er precies verkeerd gaat durf ik niet te zeggen. In het verleden is er op deze Website een artikel geweest over hetzelfde probleem. Misschien helpt de daar besproken oplossing:
    http://www.appletips.nl/problemen-met-het-wijzigen-van-de-achtergrond-bureaublad-in-os-x/

  • Bedankt Kor, ik heb alles geprobeerd wat er over te vinden is maar nog steeds staat er na het opstarten de standaard achtergrond en niet de foto die ik wil..
  • QuintenQuinten    Moderator
    Beste, dat is eigenlijk waar wat Kor meld, dus best ook deze stappen eens te overlopen. Kan je ook me eens melden waar deze achtergrond die je wilt instellen staat? Is dit toevallig op een externe schijf? En wat gebeurd er als je een andere standaard achtergrond kiest, veranderd deze ook terug naar een de originele achtergrond? Heb je voldoende toegangsrechten om dit te wijzigen. Zo ja kan je dit eens testen door een extra account aan te maken op je computer en daar eens de achtergrond te plaatsen.

    Als dit allemaal niet werkt, kan ik je aanraden om OS X eens opnieuw te installeren. Zie OS X opnieuw installern op een Mac zonder gegevens te verliezen.
  • Hallo Quinten, dit keer is het wel gelukt. Was een beetje mijn eigen stomme fout.
    Na alles goed te hebben nagelezen zag ik dat ik de betreffende afbeelding niet in de map Pictures staat en in tegenstelling tot vorige versies is dat nu schijnbaar een vereiste.
    Bij het opstarten kreeg ik nu ook de achtergrond die ik wilde.. Dus,. probleem opgelost

    Bedankt voor alle hulp..
  • QuintenQuinten    Moderator
    Goed om te horen. Bij deze is de discussie afgesloten

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.