iTunes verdwenen uit iMovie

May 2016 aangepast in iTunes- en App Store
Beste, Ik ben aan 't noteren en wil muziek toevoegen. Tot mijn grote verbazing stel ik vast dat de iTunes bib uit het desbetreffende icoontje in iMovie is verdwenen. De Apple melodies staan er nog. Wat is er gebeurd, wat gebeurt hier. Op TM zie ik niks en met iTunes is er niks mis. Ook alle muziek die ik had toegevoegd aan de film is verdwenen. Ik werk nog met iMovie 9, Yosemite
Groet marc

Reacties

  • Ik werk met iMovie 10.1.2 en ik merk ook dat amper een fractie van mijn muziekbibliotheek beschikbaar is om te gebruiken bij het monteren, de rest is "beveiligd"!!
    Iets te maken met auteursrechten..??
  • Plaatst een vinkje bij Deel iTunes-bibliotheek-XML met andere programma's.
    iTunes >> Voorkeuren >> tabblad Geavanceerd.


  • Het vinkje staat er altijd maar iTunes is weg uit iMovie. Voorlopig kan ik me behelpen door een melodie op bureaublad te slepen en dan naar iMovie. Omslagtig maar het lukt.
    Marc
  • Nee hoor, hier kan ik muziek uit iTunes invoegen.
    (OS X 10.11.5 - iTunes 9.3.1)






  • in iMovie, iTunes bibliotheek muziekbestanden beveiligd en niet beschikbaar...

    Deel iTunes bibliotheek-XML met andere programma's ook altijd aangevinkt staan.
  • May 2016 aangepast
    OK, dat is nu duidelijk voor me.
    Dat gaat deels om DRM-beschermde muziek en uw Apple Music liedjes.
    En waarschijnlijk deels om muziek in de Cloud.
    Download de nummers van iCloud, die u wilt gebruiken.

    Ik gebruik zelf geen iCloud voor mijn muziek, daarom zijn alle (mijn) muziek van iTunes beschikbaar.

    Maar eerste melding van laetm dat het iTunes icoontje in iMovie is verdwenen klopt niet.
  • Downloaden uit de Cloud zorgt alvast voor toegang tot méér beschikbare muziek in iMovie.

    Dank u wel Rai
Log In of Registreer om te reageren.