MenuTab Pro voor Facebook instellen? App gezocht voor Facebook meldingen?
Goede avond,
Ik weet helemaal niet of ik hier deze vraag kan stellen maar probeer het toch. Ik heb sinds kort de app MenuTabpro om Facebook notificaties te ontvangen in het berichtencentrum. Volgens mij heb ik alles goed ingesteld (zie bijlage) maar ik ontvang nog steeds geen notificaties. Kan iemand mij hierbij helpen?
Groeten, Maarten
Ik weet helemaal niet of ik hier deze vraag kan stellen maar probeer het toch. Ik heb sinds kort de app MenuTabpro om Facebook notificaties te ontvangen in het berichtencentrum. Volgens mij heb ik alles goed ingesteld (zie bijlage) maar ik ontvang nog steeds geen notificaties. Kan iemand mij hierbij helpen?
Groeten, Maarten
Reacties
Groeten, Maarten
Groeten, Maarten
Nogmaals via Deze pagina van facebook kan je zien waarvoor je meldingen krijgt.
Onder Systeemvoorkeuren ▸ Meldingen moet Facebook minstens op stroken staan.
Is Growl geïnstalleerd, dan verwijder je het best. Alle andere Apps die iets met Facebook te maken hebben ook verwijderen, controleer ook even
~/Library/Caches
om zeker alles verwijderd te hebben van de verwijderde programma's.Ik heb de titel van het topic aangepast. Ik verzoek je ook om nu niet meer alle twee dagen een nieuw topic te openen over hetzelfde onderwerp.
Verder zijn er niet veel apps:
Current is één maar dit zal het zelfde probleem hebben vermoed ik als je vorige app.
Je kan de RSS feed gebruiken van Facebook notifications, zie https://www.facebook.com/notifications bovenaan.
Bijvoorbeeld dan in IFTTT in combinatie met Pushbullet
Ik heb even zitten zoeken, maar kan je even volgende map verwijderen
~/Library/Application Support/NotificationCenter
.Vervolgens opent u Terminal en geeft u de volgende lijnen één voor één in (enter na elke lijn).
cd `getconf DARWIN_USER_DIR`
rm -rf com.apple.notificationcenter
killall usernoted; killall NotificationCenter
Sluit nu het terminal venster en herstart de computer.
Ps: het effect zal pas zichtbaar zijn na een 2 herstart.
Deze methode verhelpt de meeste fouten in notificatie center omdat het met iCloud is gelinkt en corrupte zaken kunnen optreden. (zoals bij mij, ical notificaties die niet weg te krijgen waren.)
Je zal moeten gebruik maken van Facebook RSS, in combinatie van een RSS reader zoals IFTTT, Feedly, Safari reader.
Meldingen op osx kan je met iFTTT creëren door gebruik te maken van pushbullet.
De eerste stap in IFTTT een nieuw recept aan te maken.
Te starten met RSS (van de facebook rss, die je vind op facebook.com/notifications
Vervolgens kies je voor Pushbullet en verbind je hiermee.
Kies dan voor note. Je hoeft nog enkel deze te voltooien en je bent klaar.
Tot zover geen vragen meer. Dank voor het meedenken en u mag deze "draad" afsluiten.