Info uit Mac
Goedemiddag,
Over "Opslag" in "Over deze Mac" heb ik allang een vraag, maar hoe ik het ook probeer ik kan het niet oplossen.
Aangegeven wordt dat er nog 247,99 GB vrij is van 499,25 GB
Echter op de kleurenbalk is te zien dat minstens 90% van het geheugen gebruikt is.
Hoe kan dat?
Alvast bedankt met vriendelijke groet
Riemer Riemersma
Over "Opslag" in "Over deze Mac" heb ik allang een vraag, maar hoe ik het ook probeer ik kan het niet oplossen.
Aangegeven wordt dat er nog 247,99 GB vrij is van 499,25 GB
Echter op de kleurenbalk is te zien dat minstens 90% van het geheugen gebruikt is.
Hoe kan dat?
Alvast bedankt met vriendelijke groet
Riemer Riemersma
Reacties
Kan je een screenshot plaatsen? En ook vertellen over welke Mac het gaat en welk jaar.
Schermafbeelding 2016-05-23 om 19.11.04.png
424.1
Heb trouwens niet Mavericks, maar El Capitan. Foutje van mij.
Ik raad je aan om even Dr. Cleaner te installeren en te gaan gebruiken. Ook de computer zal een betere weergave geven na een heropstart van je computer en na het legen van de prullenmand.
Ga naar Systeemvoorkeuren ▸ Spotlight ▸ Privacy en klik op het plusje (+).
Selecteer nu je opstartschijf dit je Macintosh HD. Deze vind je onder Apparaten.
Je krijgt nu een melding Weet u zeker dat Spotlight niet in 'Macintosh HD' mag zoeken?, dit bevestig je door OK te drukken.
Herstart de computer en verwijder vervolgens terug in de lijst de Macintosh HD. De grote van je schijf zal terug worden geïndexeerd en de grote berekend. Succes
Helemaal hartelijk dank, je oplossing was geweldig!!!!!
Hulde.