iPhone 6 Plus 64 GB langzaam, reageert af en toe traag

May 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik weet niet of hier al iets over gemeld is maar kon het niet vinden tot zover. Ik ben ook nieuw hier verder dus mijn excuses als ik iets dubbel vraag.

Ik heb mijn iphone 6 plus sinds februari in mijn bezit.
Voorheen ook een iphone 6 plus gehad alleen laten vervangen voor een nieuwe ivm verzekering.
Nou heb ik dit probleem al ook op mijn andere iphone 6 plus gehad en weet niet zo goed wat ik fout doe.
Mijn iphone hapert op moment, voornamelijk in de multitask scherm ook als er maar 3 apps aanwezig zijn in het scherm.
Met het weg klikken van de iphone en vervolgens weer aan klikken(dus niet uit en aan zetten) kan hij soms wel eens niet reageren of heel laat.
apps die lang laden of blijven hangen, 3th party toetsenborden die niet tevoorschijn komen of er lang over doen.
Nou kan ik me voorstellen dat als je bijvoorbeeld een apps als spotify met heel veel offline muziek op start dat het ff duurt om alles te laden maar nu lijkt het alsof dat met elke app gebeurt.
Kan dit probleem veroorzaakt worden door de hoeveelheid gb wat ik nog over heb en dus hoe voller de telefoon hoe trager hij oogt/reageert?

alvast bedankt voor uw reactie

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat laatste kan ik je wel gelijk in geven. Hoe meer GB er vol staat hoe meer hij zal moeten laden, hetzelfde met OS X hoe voller je computer staat hoe langer het duurt voor spotlights klaar is met het indexeren van je harde schijf.

    Een tip: zorg voor voldoende ruimte, herstart je iPhone regelmatig (desnoods met home en sluimerknop ingedrukt tot Apple logo verschijnt). Als je echt veel last van hebt kan je bepaalde effecten (zoals perfectief uitschakelen). Meerdere opties vind je in Instellingen ▸ Algemeen ▸ Toegankelijkheid.
Log In of Registreer om te reageren.