Problemen met videosignaal extern beeldscherm VGA met koppelstuk

May 2016 aangepast in Hardware problemen
Hallo,
wellicht kan iemand me opweg helpen.

Ik heb problemen als ik mijn Macbook Pro wil aansluiten op een extern beeldscherm, een monitor of beamer met VGA aansluiting.
Ik heb een koppelstuk om dat mogelijk te maken. Het lijkt dat het extrene aparaat de het videosingaal van van de mac niet oppikt. Ligt aan het externe apparaat zou je denken.
Dat dacht ik ook tot dat ik het volgende voorval had:

Ik heb thuis een eenvoudige monitor van Philips. Die kan aan en uit, en een vga erin prikken. Verder niets, geen menu knop ofzo. Dit werkte tot heden prima met mijn mac. Maar nu opeens kan het beeldscherm het video singaal niet meer oppikken.
Terwijl beide apparaten wel herkennen dat ze zijn verbonden: de mac geschakeld over naar de beeldschermresolutie va de monitor. En de monitor geeft de medling 'No cable connection' zodra hij niet is aangesloten, en ' no video input' zodra je hem aansluit.

Weet iemand misschien een oplossing? Kan je bijvoorbeeld de externe video-output of beeldschermen resetten of instellen?
Of ligt het misschien aan het koppelstuk?

Ik heb het ook wel eens met beamers die geen videosignaal willen oppikken.

OS X El Capitan.
Macbook pro eind 2011 C02GD5H2DV14
Intel HD-video 3000 512 MB
koppelstuk: Macally md3n14k

Bij voorbaad dank

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je al eens geprobeerd met een andere kabel of koppelstuk? Dat is de beste mogelijkheid om mankementen in kabels of tussenstukken uit te sluiten.
  • Dag Quinten.
    Ik heb nieuwe koppelstukken van een ander merk gekocht, en het probleem is inderdaad verholpen. Dank.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Super om te horen, ik sluit bij deze de discussie af.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.