Afgepoeierd door Genius medewerker

May 2016 aangepast in Apple bytes
Ik heb een probleem met een iPhone 4s.
Daarom heb ik gebeld met de genius helpdesk. Ik kreeg daar iemand aan de telefoon die me eerst goed hielp. Mijn serie nummer zou al 4x voor reparatie zijn aangeboden. Dat is niet zo want we hebben de telefoon nieuw gekocht. Toen wist hij te melden dat het nummer nu ergens in Brazilië geregistreerd stond.
En daarop vroeg hij of ik al een andere kabel had geprobeerd. Omdat dit een iPhone 4s is hebben we maar een kabel. Antwoord dus nee.
Nou, maar dat was het probleem ineens. Ik vertelde dat ik vond dat dit niet het probleem kon zijn.
Van een vriendelijke medewerker veranderde hij ineens in een grove eikel.
Ik moest eerst een andere kabel proberen en als dat niet werkte terug bellen. Ik stond er echter op om de oplossing toch bij het serie nummer te zoeken. Daarop werd hij nog onbeleefder. Ik heb maar opgehangen toen. Het was toen 19:45.
Bij de buren een andere kabel geleend en ja, hetzelfde probleem. Dus belde ik terug.
En ja hoor, een antwoord apparaat. We zijn geopend van 9:00 tot 19:45

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Vreemd hoor.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Eerst en vooral, is je iPhone gekocht bij een erkende reseller?
    In verband met de kabel, het beste (vertrouwelijk) zijn de kabels van Apple of kabels met uit behoorlijke prijscategorie dus niet de kabels uit een 1 euro winkel (10 euro is beter). Heb je de aansluiting al eens gekuist met een tandenstoker? Visueel gecontroleerd of de connectoren allemaal zichtbaar, zonder oneffenheden nog werken.
    Is de iPhone een refuseert toestel (door Apple opgekocht en opnieuw gereedgemaakt voor verkoop), dit zou dan de serie-nummer probleem kunnen verklaren. Of gekocht bij een winkel die het toestel heeft binnengekregen zelf wat opgeknapt en aan u verkocht.

    Verder raad ik je aan om zelf eens een Apple reseller binnen te stappen en het probleem voor te leggen.
  • @Arno Als je vindt dat je slecht behandeld bent, dan kun je het beste een klacht indienen. Veel bedrijven hechten veel belang aan hun klantenservice, ik neem aan Apple ook en zullen het onderzoeken. Als de desbetreffende medewerker inderdaad over de schreef is gegaan, dan zullen ze op zijn mist de kwestie met hem bespreken.

    Ik was niet bij het telefoongesprek aanwezig en het is me niet duidelijk wat de klacht was, daarom kan ik in dit geval geen oordeel hierover vellen. Ik heb twee keer contact gehad met Apple Care en in beide gevallen ben ik goed en vriendelijk behandeld.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.