Beheerders account niet meer bereikbaar na verplaatsen thuis directory

April 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Dag,

Via de site van Martijn heb ik na de vervanging van mijn HDD door een SSD en het plaatsen van de oude HDD met een caddy op de plek van de superDrive nu een werkend systeem met El Capitan ( via eerst met internet de Mountain Lion te hebben gekregen...).
Vervolgens heb ik geprobeerd met Time Machine mijn thuisdirectory weer terug te zetten. Ik zag echter wel time machine, maar geen oude backup.
Toen de inhoud van de bestanden uit de thuisdirectors maar gekopieerd van de oude schijf naar de SSD, daarna dát geheel teruggekopieerd naar de HDD en via de aanwijzingen deze ingesteld als thuisdirectory.
Eerst ( gelukkig) de aanwijzing voor het maken van een tweede gebruiker opgevolgd.
Volgens de aanwijzingen daarna de computer herstart, waarna ik niet meer in mijn "gewone" account kwam.

Nu via de tweede account ingelogd, waarbij ik een wachtwoord moest geven om in de HDD te komen. Waarschijnlijk kom ik dus niet in mijn beheerdersaccount door dat wachtwoord.

Op dit moment laat ik met Carbon Copy een kloon maken van de thuisdirectory van mijn "normale" account.

Vraag:
1. Kan ik die oude backups in Time machine weer zichtbaar krijgen?
2. Hoe kom ik van dat wachtwoord voor die HDD af?
3. Als 1 en 2 beide niet kan, hoe formatteer ik dan die HDD zodanig dat mijn beheerdersaccount er bij kan?


Bij voorbaat dank

Dico
Log In of Registreer om te reageren.