Exporteren importeren foto's MacBook

Graag wil ik alle foto's die op mijn MacBook staan archiveren op mijn NAS. Bij Apple hebben ze mij geadviseerd dit via exporteren te doen. Nu ik dat gedaan heb zie ik allemaal AAE bestanden staan. Het blijkt dat Apple bij foto's informatie in een AAE bestand plaatst. Als je bijvoorbeeld een zwart wit foto maakt is deze zichtbaar als zwart wit maar in werkelijkheid is het gewoon een normale kleurenfoto. In het AAE bestand staat echter dat deze foto als zw/wt foto gemaakt is.

Als ik de foto via Finder, of op een ander device, bekijk vanaf de NAS zie ik een kleurenfoto en niet zw/wt. Nu dacht ik deze foto weer te importeren via de foto app maar helaas, nu zie ik in de foto app ook ineens een kleurenfoto. Ik begrijp er werkelijk niets van want met meerdere testjes blijkt dat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet.

Graag wil ik advies hoe ik de foto's uit de foto app kan archiveren zonder kwaliteitsverlies en zonder dat ik informatie uit deze foto kwijtraak. Ook wil ik deze foto's kunnen bekijken zoals deze gemaakt is.

BVD
Log In of Registreer om te reageren.