Muziek in iPod niet afspeelbaar zonder Wi-Fi

April 2016 aangepast in Apple Music
Ik heb muziek aangeschaft, en mijn ipod gesynchroniseerd. Een groot gedeelte van de aangeschafte muziek is nu niet afspeelbaar zonder wifi.
Belachelijk als je geen streaming dienst van apple gebruikt. En om mijn mobiele network van mijn iphone te gebruiken is geen optie.
Maar werkt wel. Kost natuurlijk data. En dat is niet de bedoeling.
Ik heb de muziek uitgevinkt, opnieuw gesynchroniseerd, en toen weer aangevinkt en opnieuw gesynchroniseerd. Maar de liedjes blijven alleen beschikbaar met wifi. Het nummer van vorige week lijkt wel te werken op dit moment zonder wifi. (dus na een extra synchronisatie.).
Ik snap er niets van. En ik wil niet steeds bij elk gekocht nummer dit problem hebben.
Tips welkom.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Heb je de muziek lokaal opgeslagen op je iPod? Vermoed dat het om een iPod Touch gaat. Je kunt de muziek 'Downloaden' door naast het nummer of album te tikken op het wolkje met de pijl omlaag.

    Deze tip is voor Apple Music maar ook gekochte muziek: http://www.appletips.nl/apple-music-muziek-offline-bewaren-ios/
  • Dank je Wesley, dat werkt helaas niet bij alle nummers.
    Het gaat inderdaad over een Ipod Touch. (met kabel gesynchroniseerd).
    Ik kan de nummers zo ie zo niet selecteren.
    Maar als ik de afspeellijst van Maroon 5 (bv) ga afspelen speelt hij enkele nummers wel af. En anderen slaat hij over.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Het kan ook zijn dat je de nummers eerst moet downloaden in iTunes als je ze tenminste gekocht hebt via de iTunes store. Meer info: http://www.appletips.nl/itunes-muziek-offline-bewaren/
  • Ik ben met apple music bezig via twitter.
    LIjkt er op dat er een bug in is geslopen.
    Ik heb ook dat hij niet meer synchroniseert wat er in mijn bibliotheek staat.
    Hij zet lijsten van mijn ipod bij mijn bibliotheek, maar niet van bibliotheek naar mijn ipod.
    Ik ga vanavond verder met ze. (via twitter).
    Ze snappen niet helemaal wat er is gebeurt, maar de bedoeling is het in elk geval niet.
  • Ik heb mijn muziek terug.
    BIj de laatste ios update stond er zo ie zo uit zichzelf dat ik zou synchroniseren per Icloud.
    Dat heb ik terug gezet naar per computer.
    Vervolgens heb ik de lijst volledig verwijderd, van ipod en uit de bibliotheek.
    Daarna weer op nieuw aangemaakt.
    En toen de muziek per nummer - terwijl verbonden met wifi - via het wolkje onder de knopjes gedownload naar "off line" muziek.
    Nu heb ik alles weer offline beschikbaar.
    Je moet er niet aan denken dat dit 120 nummers zouden zijn.
    Het is wellicht een vrouwen oplossing, maar het werkte in elk geval.
    Dank je Wesley voor je assistentie.
Log In of Registreer om te reageren.