Synchronisatie Mac versus iPhone

Geachte mevrouw, mijnheer, normaliter communiceren de apparaten onderling via Wifi na aanpassing van agenda, contacten enz. Sedert de laatste update's van beide apparaten merk ik dat er iets short aan deze onderlinge uitwisseling. Nieuw ingebrachte contacten en agenda, aangemaakt op Mac, worden niet gestremd naar de iPhone. Het wordt zelfs niet overgezet bij aansluiten kabel en synchronisatie via iTunes! Kan iemand me uitleggen hoe ik dit euvel kan oplossen aub?
Vriendelijke groet.
G. Montens.

Reacties

  • Meestal helpt bij synchronisatieproblemen uitloggen uit iCloud in systeemvoorkeuren en dan terug inloggen.
  • Beste JMR, dank voor je reactie.
    Ik heb dit echter tot 2 X toe gedaan, maar zonder resultaat, zeer eigenaardig.
    Ik kreeg inmiddels een tip om iCloud volledig uit te schakelen en enkel nog te synchroniseren via Wifi en of kabel via iTunes.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Godfried controleer eens bij de contacten app op je Mac, Contacten ▸ Voorkeuren..., tab Algemeen, wat je standaard account is. Dit zou moeten op iCloud staan, ipv Op mijn Mac.
  • Quinten, er staat eveneens gmail als account, ik neem aan dat ik deze mag verwijderen. Ik ga ervan uit dat ook dezelfde instelling voor agenda dient aangepast?
    Vriendelijke groet en bedankt voor je reactie.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ja dat mag en inderdaad voor agenda zijn dat dezelfde instellingen.
  • Dankjewel Quinten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.