USB-Stick verwijderen maar hij is in gebruik?

February 2016 aangepast in Hardware problemen
Als ik mijn USB wil verwijderen (veilig) uit mijn Macbook PRO begin 2015, dan krijg ik de volgende melding:
De schijf 'TOSCA-USB' (mijn USB-stick) is niet verwijderd, omdat deze mogelijk door een of meer programma's wordt gebruikt.
U kunt opnieuw proberen de schijf te verwijderen of op 'Forceer verwijderen' klikken om de schijf onmiddellijk te verwijderen.

Nu wil ik hem niet geforceerd verwijderen omdat ik niet weet of dat goed is voor mijn USB-stick.
Ik heb ALLE programma's afgesloten waar ik mijn USB-stick voor nodig had........
Iemand help mij, Hoe krijg ik mijn USB veilig verwijderd?????


(Ik zet mijn computer nu gewoon in slaapstand en laat mijn USB-stick erin..)

Reacties

  • Dit wil bij mij wel regelmatig voorkomen als iets geopend was met Voorvertoning. Als ik dan Voorvertoning opnieuw open en dan "Stop Voorvertoning" is het probleem weg.
  • Herstart je mac en haal de USB stick er daarna uit
  • Ik heb er sinds 10.11.3 ook last van. In mijn geval is Spotlight meestal de schuldige.
    Als dit gebeurt dan gebruik een Terminal command om Spotlight te deactiveren.

    Programma's -> Hulpprogramma's -> Terminal.app
    Toets in:
    sudo launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.metadata.mds.plist
    Geef je wachtwoord

    Probeer nu de USB stick te verwijderen

    Om Spotlight hierna weer te activeren (wel nodig):
    sudo launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.metadata.mds.plist

    Als dit te vaak met dezelfde USB stick gebeurd, dan zet ik die in de privacy settings van Spotlight
Log In of Registreer om te reageren.