Foto's of Fotolader herkent iPhone niet

February 2016 aangepast in Algemeen
Ik probeer m'n foto's van de iPhone op m'n iMac over te zetten maar m'n Mac herkent iPhone niet. Wel in iTunes... zeer bizar... kan iemand me helpen aub??

Reacties

  • Ik ondervind sinds vandaag hetzelfde probleem. Foto's nemen met iPhone, thuiskomen en floep Foto's was gevuld. Ik moet nu rare trucjes uithalen om de foto's in Foto's te krijgen.
  • February 2016 aangepast
    Als u wens dat Foto's.app wordt geopend als u een iDevice aansluit, plaats een vinkje bij Open Foto's.

    imgdumper.nl/uploads9/56b5e3a8e2b36/56b5e3a8dd6ee-Schermafbeelding_2016-02-06_om_13.05.42.png

    Wens u dat Fotolader.app wordt geopend:
    Start Fotolader.app op en klik op het driehoekje linksonder.

    imgdumper.nl/uploads9/56c8ab8a7db89/56c8ab8a76fe2-Schermafbeelding_2016-02-20_om_18.55.13.png

    Klik vervolgens bij Geen programma op de blauwe pijltjes.

    imgdumper.nl/uploads9/56c8abafb900c/56c8abafb3cb2-Schermafbeelding_2016-02-20_om_18.59.15.png

    Kies Fotolader.app.

    imgdumper.nl/uploads9/56c8abce09249/56c8abce03c70-Schermafbeelding_2016-02-20_om_19.04.31.png
  • Ik had hetzelfde probleem. Herstart iMac was bij mij de oplossing.
  • Hi!
    Fotolader herkent mijn iPhone wel maar er blijft staan 'Ontgrendel iPhone van Dewi', ook nadat ik mijn code op mijn iPhone heb ingetypt verandert er niets.
    Ideeën hoe ik mijn foto's wel kan importeren van iPhone naar MacBook?
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Dewi, Hoe oud is je iPhone? Beschik je over de laatste software? Heb je de iPhone zelf al eens herstart? Je moet namelijk de iPhone ontgrendelen en vervolgens nog toegang verlenen aan de computer door dit op de iPhone met en pop-up te bevestigen.
  • Ik heb al heel lang hetzelfde probleem
    iPhone 6 en MacBook met OSX 10.7.5.

    Maar het gekke is dat soms werkt het wel en een andere keer weer niet.
    Steeds maar weer die boodschap dat ik de iPhone moet ontgrendelen.
    Er zit geen ww op de iPhone , start gewoon op en als ik dat er wel inzit werkt het ook niet.
    En op de MacBook van mijn vrouw met OSX 10.5.6 is het ook soms wel en soms niet.
    Ook een "reset" van de iPhone (uitknop met Home ingedrukt ) werkt niet.
    Laatste software op de iPhone.

    Ik heb al van alles geprobeerd..............
  • QuintenQuinten    Moderator
    Wat iTunes vraagt is inderdaad een actie op de iPhone. Vaak is vergrendelen en ontgrendelen het eenvoudigste. Maar de gouden graal heb ik zelf nog niet gevonden. Zoals een wachtwoord in instellingen ingeven of via de App Store naar jouw account instellingen gaan of zelfs bellen.

    Mag ik vragen wat jouw reden is om geen wachtwoord op het toestel te zetten? Je hebt TouchID, 4 of 6 cijferige wachtwoorden of zelfs woordwachtwoorden. Persoonlijke gegevens en Internet wachtwoorden zijn zo veiliger.

    Kleine tip. Wanneer je de iPhone aansluit en de computer vraagt actie op de iPhone, laat hem liggen op de tafel. En probeer hem zo te ontgrendelen. De kabel en de connector hebben zo de minste stress.
  • November 2018 aangepast
    Dag Quinten,

    Dank voor je suggesties.
    Mijn vrouw gebruikt de iPhone alleen maar om te bellen en een paar foto's. En dat is het. Ik lees er nieuws op.
    Verder staat er niks op. Geen mail enz. Alle andere zaken doen we op de Macbook's. iCloud hebben we ook niet. Maar misschien is dat wat ?

    Ook met een wachtwoord werkt het niet.
    En verder is het erg "random". Vorige week sloot ik de iPhone na een paar weken weer eens aan op de MacBook en werkte het niet. ( OSX10.7.5 Lion).
    Direct daarna op de Macbook van m'n echtgenote ( OSX10.5.6 Leopard ) en ineens waren daar de foto's via Fotolader...... Maar er zijn ook momenten dat ie het op de MacBook van mijn vrouw ook niet doet..........
    "random" dus.

    Hij laad ook gewoon op. Maar dat zegt natuurlijk nog niks over de data transfer via de kabel.
    De iPhone 6 heeft mijn vrouw gekregen van een familielid die al weer een iPhone "verder is".
    Maar hij was leeg.

    Wie weet moet ik toch eens een ander kabeltje proberen...........


  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan inderdaad altijd eens een ander kabeltje proberen. Let wel op dat je niet een kabeltje koopt dat goedkoop geprijsd staat. De kans is dan groot dat Apple na loop van tijd zal blokkeren omdat de fabrikant geen licentie betaalde aan Apple. Zie dit artikel: https://support.apple.com/nl-be/HT201619
Log In of Registreer om te reageren.