Vreemde toetsenbordproblemen sinds de installatie van El Capitan

Hallo iedereen,

ik heb een aantal kleine issues die op de duur toch echt beginnen storen, zoals:

- De 2-knop op mijn hoofdtoetsenbord werkt niet. Het is geen hardwareprobleem, het ligt dus niet aan de toets zelf, want de é die erop staat werkt, het lijkt dus aan de combinatie shift + 2/é-knop die niet lijkt te werken. (Ik kan de 2 nog typen omdat die in het nummerpad wel nog werkt). Heel raar vind ik dat.
- Af en toe lijkt het op de brightness-knop vastzit. Het schermpje met het zonnetje verschijnt en gaat niet meer weg, blijft tien minuten of een uur staan en verdwijnt dan. Alweer, geen fysieke problemen met de knop denk ik, want op andere momenten werkt die gewoon normaal.
- De shortcut appeltje+X (knippen) werkt niet meer. Alle andere shortcuts werken zoals het hoort, maar als ik de shortcut wel instellen, wil hij appeltje+x gewoon niet pakken, hij typt de X gewoon niet als het appeltje is ingedrukt.

Iemand hetzelfde probleem, of een idee waar dat vandaan kan komen?
Ik werk met een Mac Pro (eind 2013), OSX El Capitan, 10.11.3.

Vriendelijke groeten,
Nele

Reacties

  • Heb je een ander toetsenbord geprobeerd?
  • Ja, vandaar dat ik denk dat het geen hardwareprobleem is, de toetsen werken perfect...
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Meerkat kan je me eens zeggen in Systeemvoorkeuren ▸ Toetsenbord,
    Toetsenbord: wat er allemaal is aangevinkt, of de speciale toetsen kloppekn
    Toetsencombinaties: of er daar iets fout is (Standaardinstellingen)
    Invoerbron: Welk invoerbron je gebruikt.

    Heb je al geprobeerd, omwille ik denk dat je een Belgisch toetsenbord gebruikt (zie 2 en é) dit toetsenbord te installeren? http://www.appletips.nl/nummers-op-een-azerty-toetsenbord-gebruiken-zonder-shift-toets/

    Als dit niet werkt kan je controleren via het programma Schijfhulpprogramma of de schrijfbevoegdheden in orde zijn via Schijf-EHBO.
Log In of Registreer om te reageren.