Opslag iPad 16 GB

February 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Even een vraagje over de controle van de opslagcapaciteit op een iPad met 16GB
als ik ga naar opslagbeheer stel ik vast dat ik van de 16GB nog 1 gb overheb.
Ik keek naar de apps die erop stonden en als ik dat samentel kom ik aan een totale grootte van 2,8gb
hoeveel neemt IOS9 in op een iPad?
ik vraag me af waar ik kan vinden waar de rest zit en hoe ik deze kan verwijderen

hoe kan ik bvb zien of foto's op de iPad staan of in de iCloud
Hoe kan ik bvb zien in iBooks of de zaken op de iPad staan, of in de cloud
En als ik dan weet wat op iPad staat hoe kan ik deze zaken dan verplaatsen naar de iCloud, zodat ruimte vrijkomt op mijn iPad, maar ik toch die zaken niet kwijt ben

dank voor de info
Pascal

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Laat je om te beginnen niet zot maken door Test Aankoop. Die hebben weer eens wat aandacht en klanten nodig, meer niet. Bovendien kennen ze bij Test Aankoop het verschil niet tussen GB en GiB:

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Gigabyte
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Veelvouden_van_bytes

    Afhankelijk van het type iPad (32 of 64 bits) en de iOS versie is het naakte besturingssysteem (ipsw image) ca. 2.1 - 2.9 GB groot . Overeenkomstig is de root partitie dan ook 2.5 tot 3.2 GiB groot.
  • oh ik laat me zeker niet leiden door testaankoop hoor. Maar is gewoon een vaststelling dat ik weinig ruimte overheb op de iPad, ik graag ruimte zou vrijmaken maar niet goed weet hoe ik het doe, zonder data te verliezen. Als ik mijn iPad aansluit op mijn mac en ga via iTunes naar zie ik bij label overige 7,24GB, dus denk dat er daar wel wat te snoeien valt
    ik hoorde beste manier is backup maken, iPad volledig wissen en backup terugzetten
    klopt dit en hoe doe je dit juist?

    mvg
    Pascal
  • February 2016 aangepast
    Ga naar instellingen >algemeen>opslag en iCloudgebruik, dan bij opslag naar beheer opslag.
    Daar zie je een lijst van de apps en de opslag die zij in gebruik hebben... dan kun je eventueel opruimen bij de grote opslaggebruikers....
  • ja dat deed ik, maar daar ligt volgens mij het verbruik niet, want zoals ik reeds schreef gebruiken mijn apps maar 2,8 GB ruimte, + 2,5 iOS 9, dus waar zit de rest vraag ik me af en hoe verwijder ik deze. Het is me ook niet echt duidelijk hoe je kan zien of iets lokaal op de iPad staat en iets in de iCloud.
Log In of Registreer om te reageren.