In aankopen met eigen tegoed, in gezinsdelen lukt niet

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
In heb gezinsdelen aan staan en deze staat geregistreerd dat ik hoofds gezinslid ben en alles betaald wordt van mijn creditcard waarvoor ik telkens goedkeuring voor moet geven aan de gezinsleden.
Dit werkt super alleen nu heeft mijn zoon een itunes kaart gekocht en deze op zijn eigen appleid gestort, het bedrag wordt netjes weergegeven in zijn account.
Maar nu wilt hij een in-aankoop doen en krijgt een inlogscherm in beeld dat ik (hoofd) hiervoor goedkeuring moet geven om een betaling te doen, raar het is zijn eigen tegoed.
Nu ben ik bang dat dit gewoon van me creditcard af gaat, dit moet gewoon van het itunes tegoed afgaan.
nu ben ik benieuwd op iemand dit zelfde heeft meegemaakt en /of mij kan vertellen wat er mis gaat.
elk gezinslid die een eigen tegoed koopt moet dit toch kunnen gebruiken

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    U bent nog steeds hoofd, het is een beetje als een hoofdbeheerder op een Mac, je kan alles downloaden maar om het te installeren heb je een hoofdwachtwoord nodig.

    Om dat er in een gezinsdeel situatie is, en u de 'curator' bent, moet u toestemming geven om geld zaken te regelen, maar wees gerust, het geld gaat eerst af van de iTuneskaart. dat op zijn account staat (indien er een 2de persoon is die even veel rechten heeft als hij en geen iTunes kaart heeft, zal deze niet van de iTunes kaart worden gebruikt maar van uw creditcard).
  • Ik ben er achter gekomen dat ook al heeft een gezinslid een itunes kaart het gezinshoofd evengoed toestemming moet geven
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zo dat is is interessant, bedankt om dit te melden.
Log In of Registreer om te reageren.