[ATV4] Volume regelen van Bluetooth speaker met de Siri Remote

February 2016 aangepast in Apple TV
Ik heb naast mijn Apple TV 3 al enige tijd een Apple TV 4. Ben er over het algemeen zeer content mee. Maar ik heb één bizar probleem:

De ATV4 heb ik overdag aangesloten op mijn Panasonic Plasma tv in de woonkamer en sluit m 's avonds aan op mijn Dell pc scherm in de slaapkamer. Deze heeft alleen een grote displaypoort en DVI. Ik sluit de ATV aan via een verloopstekker op de DVI poort. Omdat het scherm geen speakers heeft en de Apple TV geen audio-uit (bedankt Apple, erg fijn), heb ik een Bluetooth speaker aangesloten.

Wanneer de ATV is aangesloten op mijn plasma scherm, kan ik via de Siri Remote automatisch de volume regelen van de tv. Sluit ik dan de Bluetooth speaker aan, dan verdwijnt het geluid via de tv en wordt het alleen afgespeeld via de Bluetooth speaker (logisch). Ik kan dan met de Siri Remote de volume regelen van de Bluetooth speaker (die zelf geen afstandsbediening of IR heeft). Bij het aanpassen van de volume zie ik netjes op het scherm rechtsboven de naam van mijn speaker en het aangepaste volume niveau.

Sluit ik mijn ATV4 aan op mijn Dell pc scherm en vervolgens de Bluetooth speakers, dan kan ik plotseling de volume niet meer regelen met de Siri Remote? Ik moet dan naar het audio menu om het aan te passen. Ik kan het ook handmatig wijzigen op mijn speaker. Zodra ik dat doe, zie ik ook rechtsboven in het scherm de naam weer van de speaker en het aangepaste volume.

Het is zo onlogisch? De Apple TV 4 kan blijkbaar gewoon communiceren met de Bluetooth speaker, maar laat het afhangen van het scherm waar het aan gekoppeld is?

Wat is een oplossing? Elke keer opstaan om het volume te wijzigen is gekkenwerk en alles behalve comfortabel. Ik overweeg een AirPlay speaker te kopen, maar ben bang dat de optie om de volume te wijzigen ook afhangt van je scherm.

Heeft iemand een oplossing of meer informatie?
Log In of Registreer om te reageren.