iPhone 6s vragen?

January 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik heb 2 vragen betr. mijn nieuwe I-phone 6s:
Allereerst heb ik hem per ongeluk meteen al de eerste week een keer vergeten op tijd aan de stroom te leggen, waardoor de stroombuffer was gezakt tot zo'n 4%, (in het rode vlak dus...)
Kan ik hiermee schade aan de accu hebben aangericht ?
Verder merk ik dat de stroomlading wanneer ik het apparaat in de vliegtuigmodus weg leg,toch even goed een paar % zakt. Is dit normaal en zou ik hem dan b.v. s'nachts beter helemaal uit kunnen zetten?
Bij mijn oude I-phone 4 had ik hier veel minder last van.
Bij voorbaat dank voor een antwoord en vriendelijke groet, Peter Keller

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    January 2016 aangepast
    1) Een restcapaciteit van 4% kan geen schade aanrichten aan de accu. Om te vermijden dat de accu te diep ontladen wordt stuurt iOS een waarschuwing bij 20 en 10% restcapaciteit;

    Een Lithium-Polymer (of Lithium-Ferrum) cel te vaak diep ontladen kan wel schade veroorzaken aan de cel. Daarom maakt een iPhone/iPad een noodstop bij een celspanning < 3.7 V, ongeacht de restcapaciteit;

    2) Ook als het toestel in vliegtuigmodus staat werkt de processor en draaien er meerdere processen die ook energie verbruiken;
  • 2) Ook als het toestel in vliegtuigmodus staat werkt de processor en draaien er meerdere processen die ook energie verbruiken;

    Timosha, is het dan te verklaren at mijn I-pad (Type 2 wifi) wanneer hij b.v. s'nachts in vliegtuigmodus staat en voor 100% opgeladen is, niet of nauwelijks spanning verliest?
    Dit gold trouwens ook voor mijn oude I-phone 4.
    Groet, Peter
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2016 aangepast
    De iPad 2 heeft een accu van 6.944 mAh aan boord en de iPhone 6s een van 1.715 mAh.

    De iPhone 4 heeft een 32-bits A4 processor aan boord en de iPhone 6s een 64-bits A9/M9 processor. De iPad 2 gebruikt een 32-bits A5 processor.




Log In of Registreer om te reageren.