iPhone 6s vragen?
Ik heb 2 vragen betr. mijn nieuwe I-phone 6s:
Allereerst heb ik hem per ongeluk meteen al de eerste week een keer vergeten op tijd aan de stroom te leggen, waardoor de stroombuffer was gezakt tot zo'n 4%, (in het rode vlak dus...)
Kan ik hiermee schade aan de accu hebben aangericht ?
Verder merk ik dat de stroomlading wanneer ik het apparaat in de vliegtuigmodus weg leg,toch even goed een paar % zakt. Is dit normaal en zou ik hem dan b.v. s'nachts beter helemaal uit kunnen zetten?
Bij mijn oude I-phone 4 had ik hier veel minder last van.
Bij voorbaat dank voor een antwoord en vriendelijke groet, Peter Keller
Allereerst heb ik hem per ongeluk meteen al de eerste week een keer vergeten op tijd aan de stroom te leggen, waardoor de stroombuffer was gezakt tot zo'n 4%, (in het rode vlak dus...)
Kan ik hiermee schade aan de accu hebben aangericht ?
Verder merk ik dat de stroomlading wanneer ik het apparaat in de vliegtuigmodus weg leg,toch even goed een paar % zakt. Is dit normaal en zou ik hem dan b.v. s'nachts beter helemaal uit kunnen zetten?
Bij mijn oude I-phone 4 had ik hier veel minder last van.
Bij voorbaat dank voor een antwoord en vriendelijke groet, Peter Keller
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Een Lithium-Polymer (of Lithium-Ferrum) cel te vaak diep ontladen kan wel schade veroorzaken aan de cel. Daarom maakt een iPhone/iPad een noodstop bij een celspanning < 3.7 V, ongeacht de restcapaciteit;
2) Ook als het toestel in vliegtuigmodus staat werkt de processor en draaien er meerdere processen die ook energie verbruiken;
Timosha, is het dan te verklaren at mijn I-pad (Type 2 wifi) wanneer hij b.v. s'nachts in vliegtuigmodus staat en voor 100% opgeladen is, niet of nauwelijks spanning verliest?
Dit gold trouwens ook voor mijn oude I-phone 4.
Groet, Peter
De iPhone 4 heeft een 32-bits A4 processor aan boord en de iPhone 6s een 64-bits A9/M9 processor. De iPad 2 gebruikt een 32-bits A5 processor.