MacBook Late 2009 blijft hangen in opstartscherm

EveEve
January 2016 aangepast in Hardware problemen
Hello,

Ik heb een witte MacBook Late 2009. De batterij was kapot, dus die heb ik vandaag vervangen. Daarna starte hij weer normaal op. Na enige tibd liep hij vast en heb ik 'm een hard return gegeven. Nu wil 'ie echter niet meer opstarten: hij blijft hangen bij het grijze scherm met het Apple logo en balkje. Als het balkje op 2/3 zit, valt hij helemaal uit. Ik heb buiten batterijen vervangen weinig verstand van dit soort problemen. Heeft iemand misschien de oplossing?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hij zal bij het controleren van de hardware je batterij niet herkennen en waarschijnlijk bij het opvragen van onder andere de aantal cycli, een fout weergeven.

    Ik raad je aan het volgende stappenplan even te overlopen:
    • PRAM legen, Opstarten met Comando ⌘ + Alt⌥ + P + R ingedrukt te houden, de computer zal nu herhaaldelijke keren heropstarten, na 3 à 4 keer het opstart geluid gehoord te hebben mag je de toetsencombinatie los laten.
    • Zet de computer terug uit (als het niet lukt, is de powerknop lang indrukken voldoende tot hij terug uitvalt). Start hierna terug op, na dat u het opstartgeluid hoort, houd u onmiddellijk de Shift ⇧ toets ingedrukt, dit is opstarten in Veilige modus, de computer schakelt nu alle effecten uit, en zal ook trager gaan laden, maar alle standaard processen bij het opstarten worden nu opnieuw aangemaakt, en doorlopen.
    • Zet de computer terug uit, als het lukt via de Zet uit knop op de computer, anders terug via de knop naast het toetsenbord, langdurig ingedrukt houden. Herstart nu de computer terug op zonder enige knop in te drukken, de computer start terug op zoals gewoonlijk.
    PS: De vervangen batterij, werd dit door u of door een erkend door Apple bedrijf vervangen. En als het door u was, was de batterij bij een betrouwbaar bedrijf aangekocht, want deze word niet meer aangeboden door Apple, geloof ik.

    Ik geef wat url's mee waar men verschillende opstart mogelijkheden bieden:
    https://support.apple.com/nl-be/HT201262
Log In of Registreer om te reageren.