Programma's stoppen op Mac?

January 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Iedere keer stoppen de programma's op mijn Mac!
Ik heb dit met voorgaande besturingssystemen nooit meegemaakt.
Hoe lang moet ik nog wachten op een nieuwe update voor OS X 1011El Capitan,
om dit probleem op te lossen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Er is net een beta uitgebracht, meestal volgen hier nog enkele beta's versies achter dus dit kan nog een maand minstens duren. Het hangt ook af van programma tot programma, het ligt vaak ook aan de app zelf, bijvoorbeeld Adobe Indesign werkte in het begin niet zo goed bij Yosemite. Dit werd opgelost door een update van Adobe zelf. Zelfde bij El Capitan, maar daar was de oorzaak het verbergen van de menubalk dat moest worden gedeactiveerd worden. Als je specifiek kan vertellen welk programma het is, zoek ik het even voor je uit, of anderen hier ook problemen van ondervinden.
  • Ook ik ondervind een probleem met plots stoppen van een programma. Bij mij is dit bij Adobe Illustrator 5.1. Wanneer ik het "pipet" gebruik en ik kom op een wit vlak stop het gehele programma meteen. Nooit eerder gehad. Weet eigenlijk ook niet bij wie deze fout ligt.

  • QuintenQuinten    Moderator
    Adobe Illustrator 5.1 is eigenlijk al een oude versie. Waar geen rekening meer word gehouden. Je kan proberen de cache bestanden te verwijderen, of Illustrator op te starten met Alt ⌥ ingedrukt. In recent was er nog in de CC 2015 versie van InDesign een probleem met de menubalk die altijd werd verborgen.

    PS: ik ben geen reclame man van het bedrijf maar de CC2016 is wel de moeite en de software kan nog steeds bewaren in de oude formaten.
Log In of Registreer om te reageren.