Kan geen mail meer beantwoorden in Apple Mail (iMac)
Als ik een email wil beantwoorden verschijnt er een leeg mail-scherm, waarin dus de oorspronkelijke mail ontbreekt en waar ook niets in getypt kan worden. Kan het ook niet sluiten, alleen maar minimaliseren. Pas als ik mail opnieuw opstart is het scherm verdwenen of kan ik het sluiten.
Wie kan me helpen??
Wie kan me helpen??
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Wie heeft een oplossing??
Heb ook het probleem dat een druk op de knop reply en/of reply to all een leeg, niet in te vullen mailscherm verschijnt. Die schermen zijn ook niet weg te klikken. Dus als ik dan Mail afsluit, krijg ik een mededeling dat mail is vastgelopen en dat een rapport naar Apple is verstuurd. Ik heb al mijn accounts weggegooid en opnieuw geïnstalleerd, leek iets te helpen, maar het probleem blijft terugkomen. (en uiteraard; ook bij mij zijn de problemen begonnen na een upgrade naar El Capitan).
Kan geen oplossing vinden op het net; en downgraden lijkt ook niet eenvoudig. Help!
Jullie kunnen het volgende eens testen:
- Accounts verwijderen van Mail
- Mail afsluiten.
- In Finder: Menubar Ga ▸ alt ⌥ inhouden Bibliotheek
- Verplaats volgende mappen naar de prullenmand:
Caches/com.apple.mail
Saved Application State/com.apple.mail.savedState
Application Support/AddressBook/MailRecents-v4.abcdmr(-shm/-wal)
Containers/com.apple.mail
Mail
Preferences/com.apple.mail.plist
Preferences/com.apple.mail.searchhistory.plist
Mappen die er niet zijn mag je negeren.
Herstart hierna de computer. En open terug Mail, voeg de accounts terug toe, met zelfde instellingen. Ik hoop dat dit jullie zal helpen.
(enne ... dank voor het meedenken!)
@AVisee en JanMarrom kunnen jullie eens op lijsten over welke providers het hier gaat? Er zit misschien een gemeenschappelijke tussen die de oorzaak kan zijn.
een account bij xs4all
een account via een exchange server van het bedrijf waarmee ik samenwerk
een iCloud account
en een account via gflex.nl
kpnmail.nl
upcmail.nl
gmail
iCloud
Het probleem doet zich bij alle accounts voor.
Ik heb ook iCloud account en account gekoppeld aan mijn web-site, maar deze is ook al enkele weken niet te gebruiken om mail te verzenden.
Ik hoop idd dat er iemand met een slimme oplossing komt, want bij Apple komt het niet vandaan
@Textra: ik heb het bestand uiteindelijk gevonden in mijn download map d.m.v. cmd-f en zoeken op trusteer. Succes!
Iedereen bedank voor het mee denken,suggesties in 1 woord toppers
bedank
Apr 8, 2016 1:08 PM in response to chiefsub63
I can't find who posted it now but the solution for me with two computers both with Trusteer installed and both of which froze Mac Mail when I tried to reply. The solution is:
1) Go to Sytem Preferences and open the Trusteer window
2) Select Security Policy
3) Enter the security numbers
4) Select the bottom option Block Screen Capturing
5) Select the Never option.
Close window and restart Mail.
Toen ik van Mac OS Mavericks naar Mac OS Yosemite ging upgraden kwam onderstaande melding.