Time Capsule als NAS gebruiken

November 2013 aangepast in Airport en netwerken
kan ik een timecapsule ook gebruiken als een NAS schijf en ook een eigen cloud functie creëren zonder een iCloud abonnement?

Reacties

  • Ik heb een time capsule en gebruik die voor time machine maar daarnaast staan er ook een heleboel andere bestanden op die ik dan van alle computers (MacBook, iMac en windows PC bij mij - de schijf is namelijk FAT32 geformatteerd dacht ik) draadloos bereiken. Vanop iPad en iphone gaat dat denk ik niet zomaar. Eventueel kan je via Dropbox een aantal bestanden vanop de time capsule delen maar dan ben je natuurlijk weer buiten je 'private cloud'.
    Je time capsule hoef je trouwens ook niet voor time machine backup te gebruiken, je kan ze ook enkel als NAS gebruiken voor je computers. Meende trouwens ooit gelezen te hebben dat Apple niet aanraad om ze zowel voor backups als voor bestanden te gebruiken maar zoals gezegd draait die bij mij zo al 3 jaar perfect. Zelfs streamen van video lukt zeer goed.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    De HDD van een Time Capsule is in HFS+ geformatteerd. Naar een Windows computer adverteert de HDD zich met NetBIOS als een FAT32 HDD.
  • ok, weer iets bijgeleerd :-) bedankt voor de precisering.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.