Ondertitels bovenaan beeld in iTunes

December 2015 aangepast in iTunes- en App Store
Een aantal van de recentelijk aan mijn iTunes bibliotheek toegevoegde Movies en TV Shows (met ondertiteling) hebben slecht gepositioneerde ondertitels. In plaats van onderaan het beeld staan de ondertitels bovenaan.
Dit is zo bij afspelen in iTunes op MBP en ook bij afspelen op iPad, en ook op Apple TV 3. Indien ik VLC gebruik (zowel op MBP als op iPad) dan staan de ondertitels waar ze horen te staan, maar eigenlijk gebruik ik liever iTunes, en VLC kan niet op de Apple TV.
Kan iemand hulp bieden?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Zijn het films met een een apart bestand voor de films (srt)? Of zijn de ondertitels al ingebakken? Als het een apart bestand is kan je de stijl in het bestand gaan bepalen. SubtitleReSyncBasic (Mac AppStore) helpt hier bij.
  • Bedankt Quinten.
    Van oorsprong zijn het inderdaad afzonderlijke bestanden. Ik gebruik iFlicks om de videobestanden om te zetten naar .m4v; de .srt wordt tezelfdertijd in de container geplaatst.
    Ik heb overigens niet gevonden hoe ik met SubtitleReSyncBasic de stijl kan aanpassen. Behalve mediteren en (re)-syncen van subtitles zie ik geen andere functionaliteit.
    Bedankt overigens voor de tip. Nuttige software, maar mijn probleem is niet opgelost :-(
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik raad je aan om HandBrake eens uit te proberen. Om je subtitels te integreren in de m4v (exporteerd enkel naar mp4 en mkv).
  • Bedankt Quinten.
    HandBrake is mij welbekend. Ik heb het lang gebruikt.
    Intussen is het duidelijk dat de oorzaak een bug is in de laatste versie van iFlicks. Ik heb hiervoor een busreport ingediend.
    Hier mag dus een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.