VirtualBox en Windows 7

December 2015 aangepast in Windows
Ik gebruik op mijn iMac het programma VirtualBox met Windows 7 om nog enkele programma's te draaien die alleen op windows werken. Ik krijg de melding dat er een upgrade naar Windows 10 gedownload kan worden, maar in de vervolgstap de melding dat dit niet lukt omdat de beeldscherminstellingen van de iMac niet aangepast zijn voor Windows 10. Is er iemand die de oplossing weet?
Groet Talpa.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Windows 10 weet niet dat het in een virtuele doos draait. Windows ziet alleen de resolutie en eigenschappen van het virtuele scherm in VirtualBox. Kan je de resolutie en het geheugen van het virtuele scherm niet aanpassen?

  • Bedankt voor je reactie, huidige resolutie van het virtuele windowsscherm 2550 x 1293. Wijzigen naar 2560 x 1024 of 1600 x 1200 heeft geen effect op de terugkerende melding dat het beeldscherm niet is aangepast op windows 10. Ik heb niet gevonden of het geheugen van het scherm aangepast kan worden. Ik zie nog geen alternatieve oplossing.
    Groet Talpa
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2015 aangepast
    Ik gebruik een Windows 10 virtuele machine in Parallels 11 en daar kan ik het videogeheugen aanpassen. Dat staat nu op 512 MB. De instellingen van VirtualBox ken ik niet.

  • Opnieuw gekeken naar de instellingen van VirtualBox, maar aanpassen zit er niet in. Jammer, voorlopig maar doorgaan met windows 7.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Via Device ▸ Install the Guest Additions installeer je een Add-on die tal van extra functies kan bieden: http://www.virtualbox.org/manual/ch04.html#additions-windows
  • Ik heb je link gevolgd en het betreffende document gevonden. Kan nu aan de slag om zo mogelijk een oplossing te vinden. Alvast bedankt.
Log In of Registreer om te reageren.