Contactpersonen verwijderen of bewerken

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sinds de installatie heb ik problemen met het verwijderen of bewerken van contactpersonen
Verwijderen lukt helemaal niet en na het bewerken van een adres wordt dit wel opgeslagen maar na het opnieuw opstarten van de contacten-app is er niets gewijzigd. Heb de stappen ook ondernomen die Apple geeft onder contacten bewerken, maar ook dit werkt niet. Wat gaat er fout? Heeft dit iets te maken met de instellingen van Icloud of zo?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Het lijkt er inderdaad op dat er zich een probleem voordoet met iCloud. Ik raad je aan eerst je contacten te exporteren zodat je een back-up hebt voor je onderstaande procedure gaat proberen. Open de contacten applicatie en selecteer 1 contact, voer vervolgens de toetscombinatie cmd⌘ + A uit om alle contacten te selecteren. Vervolgens ga je naar Archief en dan exporteer v-cards, bevestig door bewaar te tappen.

    Hierna zou ik via  ▸ Systeemvoorkeuren ▸ iCloud de optie contacten uitschakelen en vervolgens 'Verwijder van Mac' selecteren. Even wachten en dan opnieuw contacten activeren. Even wachten en dan proberen aanpassingen door te voeren.

    Meer informatie over het verwijderen van contacten vind je hier: http://www.appletips.nl/os-x-contacten-verwijderen-uit-de-contacten-applicatie/

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.